انتقاد یک نهاد ناظر مبارزه با فساد از وزارت داخله افغانستان

© Photo / MOI / MOIانتقاد یک نهاد ناظر مبارزه با فساد از وزارت داخله افغانستان
انتقاد یک نهاد ناظر مبارزه با فساد از وزارت داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته‌های نظارتی کمیتۀ مستقل مبارزه با فساد اداری از وزارت امور داخله نشان می‌دهند که عملی کردن سفارش‌هایی را که این نهاد برای بخش‌های آسیب‌پذیر فساد اداری به این وزارت داده بود پیشرفت لازم ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسؤولان این کمیته می‌گویند که از میان ده سفارش در بخش‌های تدارکات، لوژستیک و منابع بشری تنها یک سفارش در شش ماه عملی شده‌است.

مدثر اسلامی، عضو این کمیته بیان داشت: «بعد از بیشتر از پنج ماه، پیشرفت این است که وزارت امور داخله توانسته است در این دورۀ نظارتی یک سفارش کامل را به‌‎گونۀ کامل عملی کند از میان ده سفارش».

میوند روحانی، رئیس اجرایی این کمیته نیز می‌گوید که در بخش منابع بشری وزارت امور داخله تنها پیشرفت در کار ثبت نیروهای امنیتی در سیستم «اپس» و یا پرداخت تنخواه‌های نیروهای امنیتی دیده می‌شود که کار آن 97 درصد کامل شده‌است.

روحانی افزود: «می‌گوید که تقرری و ارتقا در هفت روز انجام می‌شود در حالی که ما با کسانی که استخدام شده بودند مصاحبه کردیم و روند استخدام آن‌ها دو ماه را دربر گرفته‌‎است».

در همین حال وزارت امور داخله می‌گوید که این وزارت متعهد به عملی‌کردن سفارش‌های کمیتۀ مستقل مبارزه با فساد اداری و برداشتن گام‌های اصلاحی در وزارت امور داخله است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله اظهار داشت: «وزارت امور داخله شاخص‌های اصلاحی را در راستای آوردن اصلاحات در بخش منابع بشری، در بخش‌های تدارکات و لوژستیک و در سایر بخش‌ها تطبیق کرده‌است».

کمیتۀ مستقل مبارزه با فساد اداری در ماه فبروری سال 2019 میلادی 56 گزارش را دربارۀ آسیب‌پذیری‌های فساد اداری در بخش‌های تدارکارت، لوژستیک و منابع بشری وزارت امور داخله پخش کرد و از این وزارت خواست که برای بهبود اوضاع کار و اصلاحات، این سفارش را اجرایی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала