تلفات نیروهای دولتی در حمله تهاجمی طالبان بر ولسوالی دهراوود ارزگان

© Photo / MoDتلفات نیروهای دولتی در حمله تهاجمی طالبان بر ولسوالی دهراوود ارزگان
تلفات نیروهای دولتی در حمله تهاجمی طالبان بر ولسوالی دهراوود ارزگان    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها از ولایت ارزگان می‌رساند که در پی حمله تهاجمی طالبان در ولسوالی دهراوود این ولایت به نیروهای دولتی تلفات وارد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که در پی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی در مربوطات ولسوالی دهراوود این ولایت، پنج نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

احمدشاه ساحل، سخن‌گوی والی ارزگان می‌گوید که این حمله شب گذشته (سه‌شنبه، 25 قوس) بر یک پاسگاه کمربندی نیروهای دولتی صورت گرفته است که در نتیجه‌ی آن دو نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

آقای ساحل همچنان می‌گوید که فرمانده یک پاسگاه محلی نیروهای دولتی به نام  ولی محمد نیز شامل کشته‌شدگان است.

او می‌افزاید که در جریان درگیری‌ها به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است. به گفته‌ی او، 11 جنگ‌جوی طالبان به‌شمول یک فرمانده این گروه کشته و شش جنگ‌جوی دیگرشان زخمی شده‌اند.

کشته شدن 14 جنگجوی طالبان در ارزگان  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 14 جنگجوی طالبان در ارزگان 

در همین حال، شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان از سقوط دوباره‌ی مرکز ولسوالی دهراوود به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان خبر داده و گفته‌اند که در جریان درگیری‌ها، 13 نیروی دولتی به‌شمول معاون فرمانده پولیس ولسوالی دهراوود کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی ارزگان اما می‌گوید که نیروهای تازه‌نفس به‌شمول آمر امنیت فرماندهی پولیس ارزگان برای مدیریت بهتر جنگ به ساحه رفته و وضعیت تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد. به گفته‌ی او، در حال حاضر جنگ متوقف شده است.

سخنگوی والی ارزگان علاوه کرد که در درگیری، 17 جنگجوی طالبان نیز کشته شده‌اند.

دهراوود ناامن‌ترین ولسوالی ارزگان است که چندی پیش از سلطه طالبان خارج شد. طالبان برای مدتی این ولسوالی را تصرف کرده بودند.

ولایت ارزگان در جنوب افغانستان موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن از جمله ولسوالی دهراوود، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала