Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی در آستانه شکستن رکورد تاریخی پله

© REUTERS / ALBERT GEAMessi-Maradona
Messi-Maradona - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر مسی امشب دبل کند می‌تواند از رکورد پله به عنوان بالاترین گلزن تاریخ در یک باشگاه پیشی بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ لیونل مسی کاپیتان بارسلونا تنها یک گل با برابر شدن به رکورد پله فاصله دارد و اگر امشب بتواند در برابر رئال سوسیه‌داد صدرنشین لالیگا دبل کند می‌تواند از رکورد اسطوره برزیلی به عنوان بالاترین گلزن تاریخ در یک باشگاه پیشی بگیرد.

پله اسطوره فوتبال جهان و برزیل با پیراهن سانتوس 643 گل به ثمر رساند، در حالی‌که ستاره آرجانتینی تاکنون 642 گل با تیم بارسلونا داشته است. اولین گل مسی در تاریخ 1 می 2005 در برابر آلباسیته به ثمر رسید، زمانی‌که وی در آن زمان 17 ساله بود.

شمارش معکوس از ابتدای این فصل آغاز شد، زمانی که او با 634 گل، 9 گل فاصله داشت. در این 15 بازی اول، لئو 8 گل به ثمر رسانده که آخرین گل وی مقابل لوانته به ثمر رسید که به معنای گل پیروزی برای تیم کومان محسوب می‌شد و حالا مسی تنها می‌تواند با دو گل از رکورد تاریخی پله عبور نماید.

لئو مسی با پیراهن تیم اصلی بارسا تاکنون 642 گل در 744 بازی به ثمر رسانده است. پله با 643 گل در 757 بازی با سانتوس، به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای در همان باشگاه برترین گلزن بود. مُهاجم سابق برزیلی که از نظر فیفا بهترین بازیکن قرن 20 است، 18 سال در سانتوس بازی کرد. سابقه‌ای که بازیکن سابق کاریزماتیک از زمان ترک باشگاه برزیلی در سال 1974 برای بازی در کاسموس در ایالات متحده آمریکا، آن را حفظ کرد.

این رکورد را باید به موارد دیگری اضافه کرد که خود مسی قبلاً داشته است. مانند یکی با بیشترین کسب جایز پیچیچی (7) در لالیگا، دیگری با بیشترین کفش‌های طلایی در ویترین افتخارات‌اش (6)، بیشترین گل در لالیگا (448) یا بیشترین گل در رقابت‌های داخلی در یک فصل (50 در فصل 2011-2012.)

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала