وزیر صحت عامه از کمک های آمریکا به این وزارت خبر داد

© وزارت صحت عامه وزیر صحت عامه از کمک های آمریکا به این وزارت خبر داد
 وزیر صحت عامه از کمک های آمریکا به این وزارت خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره انکشافی ایالات متحده امریکا وزارت صحت عامه را در ایجاد چهار باب فابریکه تولید اکسیجن همکاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در نشستی از راه دور با آقای روس ویلسون سفیر ایالات متحده امریکا در کابل گفتگو کرد. وی، مبارزه با ویروس کرونا و تطبیق واکسین این ویروس را بر اساس اولویت بندی افراد معروض به خطر از اولویت‌های این وزارت عنوان نموده و خواهان همکاری اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در راستا گردید. این مطلب در صفحه رسمی وزارت صحت عامه منتشر شده است.

واکسین کرونا ساخت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت صحت عامه افغانستان به واکسین کرونا روسیه

گفته می شود که در این نشست، دو طرف روی چگونه‌گی مبارزه با ویروس کرونا و تهیه و تطبیق واکسین ضد کرونا در افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

داکتر عثمانی، برنامه‌ها و کارکردهای وزارت صحت عامه را در پیوند به تدابیر این وزارت برای جلوگیری از گسترش موج دوم ویروس کرونا با آقای ویلسون شریک نموده گفت که ایجاد بخش‌های مراقبت و تداوی برای بیماران کرونا در شفاخانه های کابل و ولایات، ایجاد پنج کمیته مبارزه با ویروس کرونا، تقویت شفاخانه‌ها از لحاظ امکانات و تجهیزات و افزایش لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا از مواردی است در راستای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا انجام شده است.

هم‌چنان وزیر صحت عامه کشور، از آقای ویلسون خواست پروژه های که قبل از اپیدیمی کووید-19 طرح ریزی شده و از طریق اداره انکشافی ایالات متحده امریکا تمویل می‌گردد، اکنون این پروژه نظر به وضعیت صحی کشور عیار و تطبیق گردد.

از سوی هم، وزیر صحت عامه کشور مبارزه با فساد اداری را از اولویت های این وزارت عنوان نموده و بر کاهش فساد اداری در سکتور صحت تاکید جدی نمود.

در عین حال، آقای روس ویلسون سفیر ایالات متحده امریکا از تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استقبال نموده و گفت که ما آماده ایم تا چهار فابریکه تولید اکسیجن را تا دو ماه آینده در چهار زون کشور ایجاد نماییم.

پیش از این وزیران خارجه و مالیه افغانستان هشدار دادند که کمک‌های اعلام‌شده جامعه جهانی در کنفرانس ژنو به افغانستان مشروط است و اگر شرایط آن‌ها اجرایی نشود امکان قطع کمک‌ها وجود دارد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала