استرالیا: پیروزی بر کرونا با کمک واکسن ممکن نیست

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر استرالیا: پیروزی بر کرونا با کمک واکسن ممکن نیست
استرالیا: پیروزی بر کرونا با کمک واکسن ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان استرالیایی اعلام کردند به کمک یک واکسن نمی‌توان از گسترش ویروس کرونا جلوگیری نمود. آنها پیشنهاد نموده‌اند که راه های دیگری برای مقابله با این ویروس جستجو شود.

به گزارش اسپوتنیک، محققان آکادمی علوم پزشکی و بهداشتی استرالیا (AAHMS) توانایی واکسنی را که قادر به شکست پاندمی کرونا  ناشی از ویروس SARS-CoV-2 در سال 2021 باشد زیر سوال برده‌اند.

محققان معتقد اند که واکسیناسیون جهانی مدت زیادی طول خواهد کشید ، بنابراین باید به اقدامات دیگری در مورد COVID-19 متوسل شد.

این اعلامیه محققان استرالیایی در مجله علمی MedicalXpress منتشر شده است.

آیا پس از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا پس از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟

آکادمی علوم پزشکی و بهداشتی استرالیا (AAHMS) که شامل 400 محقق برجسته است ، گزارشی را منتشر كرد كه در آن مراحل بعدی برای پاسخ به شیوع عفونت تشریح شده است.

به گفته این محققان، اگرچه اکثر واکسن ها 90  در صد اثربخشی نشان داده اند،  اما تولید، حمل و نقل و استفاده از آنها دشوار و گران است و واکسیناسیون اکثر افراد تا پایان سال آینده امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین ، دانشمندان معتقدند که رعایت طیف وسیعی از اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است. این موارد شامل آزمایش جهانی ، انزوای خودی، قرنطینه،  رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین درمان و واکسیناسیون های منظم است.

ویروس کرونا موسوم به « COVID-19 » اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت 11 مارچ امسال در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اخیرا گفت که نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا شناسایی شده است.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشمندان ژنتیک انگلستان، طی چند روز گذشته نوع جدیدی از ویروس کرونا را در جنوب بریتانیا شناسایی کرده‌اند «که می‌تواند با شیوع سریع‌تر کرونا در جنوب» این کشور مرتبط باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала