نگرانی کمیسیون حقوق بشر از تلفات غیرنظامیان ناشی از ترورهای هدف‌مند

© Photo / AIHRCکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهد که 31 درصد کل تلفات غیرنظامیان در کشور ناشی از «ترورهای هدف‌مند» است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی حملات اخیر بر کارمندان نهادهای دولتی، فعالان رسانه‌ای و جامعه‌ی مدنی و غیرنظامیان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز چهارشنبه، بیست‌وششم قوس، با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که از تأثیر تداوم این قتل‌ها بر کار نهادهای غیرنظامی، رسانه‌ای و حقوق بشری «عمیقا» نگران است.

 بازداشت سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان در کابل     - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت سردسته‌ ترورهای هدفمند طالبان در کابل+ویدیو

 کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که ترورهای هدف‌مند 31 درصد کل تلفات غیرنظامیان را در شش ماه نخست اول سال 2020 میلادی تشکیل می‌دهد.

طبق یافته‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر، 945 غیرنظامی (شامل زنان، کودکان، خبرنگاران، فعالان حقوق بشر، کارمندان نهادهای ملکی دولت و دیگر شهروندان‌) در نتیجه این قتل‌های بیشمار قربانی شده‌اند که در جنگ هیچ‌گونه شرکت و سهمی نداشته‌اند.

کمیسیون حقوق بشر همچنان با یادآوری از کشته‌شدن محبوب‌الله محبی، معاون والی کابل و دستیارش، عبدالرحمان عطشان، عضو شورای ولایتی غور و یک دادستان در کابل افزوده است که این افراد کارمندان نهادهای غیرنظامی دولت بوده‌اند.

این حملات را کمیسیون حقوق بشر مصداق آشکار جنایت جنگی خوانده و گفته است که پیگیری عاملان قتل‌های غیرنظامیان مشمول مرور زمان نمی‌شود و در هر زمان و مکان پاسخ‌گو خواهند بود.

این نهاد همچنان از حکومت افغانستان خواسته است که خانواده‌های قربانیان را در جریان پیشرفت تحقیقات و بررسی‌های خود بگذارد و نتایج آن‌ها را همگانی و در نهایت عدالت را برای قربانیان تأمین کند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала