دفاع از «ارزش‌های اروپایی» در فضای اینترنت

© Sputnik / Alexej Vitvizkiy /  مراجعه به بانک تصاویر دفاع از «ارزش‌های اروپایی» در فضای اینترنت
 دفاع از «ارزش‌های اروپایی» در فضای اینترنت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون اروپا یک استراتژی امنیت سایبری را در روز چهارشنبه برای حافظت از نهادهای اروپایی، زیرساخت‌ها و شهروندان در برابر تهدیدهای جدید در اینترنت منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشر شده توسط کمیسیون اروپا آمده است: استراتژی جدید امنیت سایبری طوری برای تقویت فضای باز و جهانی اینترنت و حافظت از ارزش‌های اروپایی و حقوق بنیادین همه طراحی شده است.

این استراتژی ایجاد یک «سپر سایبری در مقیاس اروپا متشکل از مراکز عملیات امنیتی» را نیز در بر می‌گیرد. این مراکز با استفاده از هوش مصنوعی علائم سایبری قریب‌الوقوع را شناسایی می‌کنند و قبل از انجام حمله اقدامات لازم را برای جلوگیری آن انجام می‌دهند.

همچنان برنامه‌ریزی شده است که یک نهاد دایمی در قلمرو اتحادیه اروپا ایجاد شود، که هماهنگی مبارزه با تهدید‌های مجازی بین ساختارهای مختلف اتحادیه و مقامات کشورهای اروپایی را تضمین کند.

علاوه براین، اتحادیه اروپا در نظر دارد موضوع امنیت جهانی اینترنت را در سازمان ملل مطرح کند و همچنان در این زمینه با سایر کشورها و سازمان‌ها از جمله ناتو همکاری کند.

در هفت سال آینده، اتحادیه اروپا قصد دارد 2 میلیارد یورو را در امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کند، به استثنای بودجه‌ای که کشورهای اتحادیه اروپا برای این اهداف در سطح ملی اختصاص می‌دهند.

به نوبه خود، سرویس خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که با اقدامات محدود کننده اضافی، رژیم فعلی تحریم‌های اتحادیه اروپا برای حملات سایبری تقویت شود. همچنان پیشنهاد می‌شود که برای تسریع در روند کار، همچنین پیشنهاد شده است که این تحریم‌ها توسط اکثریت آرا به خاطر تسریع روند کار، تایید شود. در حال حاضر نیاز به حمایت همه جانبه 27 کشور اتحادیه اروپا نیاز است تا فهرست تحریم‌ها را تایید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала