Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

5 تعویض تا پایان 2021؛ امکان تعویض ششم

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Футбол. РПЛ. Матч "Ростов" — "Урал"
توپ فوتبال  Футбол. РПЛ. Матч Ростов — Урал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به طرح IFAB، بازیکنانی که از ناحیه سر مصدوم می شوند از این پس فورا زمین بازی را ترک خواهند کرد و تعویض بازیکن جزء 5 بازیکن معمول محاسبه نمیشود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اسکای اسپورتس، نهاد قانون گذاری فوتبال (IFAB) اجازه آغاز به کار آزمایشات وسیع تعویض اضافی دائمی برای مصدومیت های جدی و مشکوک از ناحیه سر را صادر کرده است؛ این طرح قرار است ژانویه 2021 آغاز به کار کند. به نظر می رسد که تعداد موارد تشخیص زوال عقل در فوتبال، منجر به آغاز این ماجرا شده است. این تصمیم روز چهارشنبه (امروز) در نشست سالانه IFAB گرفته شد، درست چند هفته پس از مصدومیت شدید رائول خیمنز از ناحیه سر. این نهاد اعلام کرده که در صورت بروز مصدومیت از ناحیه سر و ضربه مغزی، بازیکن باید زمین بازی را به صورت دائمی ترک کند و در عین حال نباید تیمش هم از کمبود بازیکن در زمین رنج ببرد.

​در خصوص قانون 5 تعویض هم IFAB تصمیماتی را اتخاذ کرده؛ این نهاد اجازه تمدید قانون 5 تعویض برای مربیان را صادر کرده است. تیم ها در لیگ های داخلی می توانند تا 31 دسامبر 2021 از این قانون بهره ببرند و برای بازی های ملی این قانون تا 31 جولای 2022 برقرار خواهد بود. انتظار می رود تیم های لیگ برتر انگلیس در جلسه این هفته بازهم در مورد این قانون بحث کنند. انگلیسی ها از آغاز فصل جدید این قانون را کنار گذاشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала