بازی اینترنتی «پابجی» در افغانستان مسدود شد

CC BY-SA 4.0 / Sparktour / A Player Playing PUBG Mobile (cropped photo)بازی اینترنتی «پابجی» در افغانستان مسدود شد
بازی اینترنتی «پابجی» در افغانستان مسدود شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بودر ادارۀ تنظمی خدمات مخابراتی یا اترا از مسدود کردن بازی اینترنتی «پابجی در افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بورد ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی یا (اترا) امروز پنجشنبه (27 قوس) اعلام کرد که در پی‌ شکایت‌ کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‌‌گان، این اداره تصمیم گرفت تا این بازی مسدود شود.

بورد اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) با دریافت شکایات از مراجع مختلف به‌شمول کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‌گان در رابطه به بازی پابجی، پس از یک بررسی جامع در جلسه 26 قوس سال روان، تصمیم اتخاذ نمود که بازی پابجی (PUBG) در افغانستان مسدود شود.

اداره اترا برای تحلیل و تحقیق نگرانی‌ها در زمینه و دریافت راه حل مناسب با وزارت حج و اوقاب، وزارت معارف، وزارت صحت عامه، معینیت جوانان، وزارت مخابرات، روانشناسان، والدین اطفال، مدیران مکاتب، متخصصین امنیت سایبری، متخصصین پلان و پالیسی، نهادهای حامی تعلیمات اطفال، شرکت‌ها و اتحادیه‌های مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی، بازیکنان پابجی، نمایندگان تخنیکی شبکه‌های مخابراتی، حقوق‌دانان، اقتصاد دانان، اعضای مجلس نماینده‌گان، جامعه مدنی و نهادهای دیدبان شفافیت نشست‌های مشورتی را دایر نموده و گزارش خویش را به بورد اداره راجع نمود.

عمرمنصور انصاری رئیس اداره اترا گفت: تیم ما پس از یک تحلیل جامع و همه‌جانبه موضوع را به بورد اداره اترا پیشکش نمود که در آنجا با توجه به محلوظات اجتماعی و امنیتی فیصله گردید که این بازی به صورت موقت مسدود شود.

وی اضافه نمود: اداره اترا برای دریافت یک راه حل دایمی تحقیقات و مشورت‌های خویش را ادامه می‌دهد.

همچنان، بورد اداره اترا هدایت صادر نمود که با استفاده از فرصت بند شدن موقتی بازی پابجی؛ پالیسی و طرزالعمل خاصی در رابطه به تنظیم مارکیت و صنعت گیم‌ها در کشور آماده و نهایی شود. و نیز، هدایت داده شد که تمام بازی‌هایی که بالای اطفال و جوانان تاثیرگذاری بد دارند، شناسایی، تشخیص و تحلیل گردد.

علاوه براین، از جانب بورد اداره برحمایت همه‌جانبه در زمینه‌سازی تولید و جلب سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها، مطابق ارزش‌های کلتوری، اجتماعی و مذهبی افغانان در کشور، تاکید صورت گرفت.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) در سال 2006 بوجود آمد و در سال‌های پسین به حیث یک اداره مستقل به هدف تشدید رقابت در زمینه تنظیم مارکیت و صنایع مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ایجادزیربناها، جلب سرمایه‌گذاری‌ها و وصل نمودن شهروندان با جهان فعالیت‌های عمده را ارایه نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала