تاخیر کمک به اتحاد جماهیر شوروی توسط بریتانیا در جنگ 1941

© Sputnik / Podvitskiتاخیر کمک به اتحاد جماهیر شوروی سابق توسط بریتانیا
تاخیر کمک به اتحاد جماهیر شوروی سابق توسط بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا در تابستان 1941، قصدا عجله‌ی به ارائه کمک نظامی به اتحاد جماهیر شوروی پس ورود به جنگ با آلمان نداشت.

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا در تابستان 1941، قصدا عجله‌ی به ارائه کمک نظامی به اتحاد جماهیر شوروی پس ورود به جنگ با آلمان نداشت. همچنان لندن قصد نداشت اطلاعاتی فنی را نیز در اختیار مسکو قرار دهد. این مطالب محرمانه از سرویس اطلاعات خارجی روسیه بدست آمده است.

این مطالب که در کتاب "سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه. 100 سال. شواهد و مداراک" به نشر رسیده است. در میان این نوشته‌ها، یک تلگرام رمزنگاری ارسال شده در 2 جون سال 1941 از لندن به مسکو توسط آناتولی گورسکی یک افسر برجسته اطلاعاتی ساکن بریتانیا به نام مستعار "Vadim" می‌باشد.

صحبت در مورد آن است که ارتش بریتانیا می‌خواست ماموریت را در اتحاد جماهیری شوروی سوسیالیستی به  فرانک نوئل میسون-مک فارلان بدهند.

گورسکی می نویسد: "پس از بحث در مورد پیام ماموریت، در مسکو تصمیم بر این گرفته شده بود که جنرال مک فارلان از وضعیت فعلی، باید از رضایت و خواسته های روسیه برای تجهیزات نظامی و در مورد خطی که باید در پاسخگویی به روس ها در آن پاینده باشد، مطلع شود".

در ادامه نوشته آمده است: "در حال حاصر بخاطر تامین تجهیزات، جنرال مک فارلان باید وقت تلافی کند، با این فرض تجهیزات به روسیه از طریق آرخانگسک به زودی توسط آلمانی ها بسته خواهد شد. با توجه به انتقال اطلاعات، او فقط معلوماتی را می‌دهد که آلمانی‌ها قبلا داشتند، مانند بمب‌های آتش‌زا. اطلاعات مخفی تجهیزات رادیویی، حنگنده های شبانه را فقط به صورت عمومی‌تر اصلاحات ارایه کند".

در کتاب "سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه. 100 سال. شواهد و مداراک" برای اولین بار با استفاده از مطالب آرشیف، در مورد نقاط عطف در تاریخ اطلاعات خارجی از زمان تاسیس آن در 20 دسامبر سال 1920 تا امروز حکایت دارد. بیشتر در این کتاب مطالبی از آرشیف "سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه"، آرشیف مرکزی "سرویس امنیت فدرال روسیه"، آرشیف رئیس جمهور فدراسیون روسیه، آرشیف دولتی تاریخ اجتماعی و سیاسی روسیه استفاده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала