جنگ افزار ترس آور روسیه برای ناتو کدام است؟

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ افزار ترس آور روسیه برای ناتو کدام است؟
جنگ افزار ترس آور روسیه برای ناتو کدام است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله امریکایی نشنل اینترست قدرت و توانایی سامانه های راکتی ضد هوایی اس-400 روسیه را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله نشنل انترست مقاله خود را با این پرسش آغاز کرده است، که آیا سیستم دفاع راکتی اس-400 «ترس اصلی ناتو» است؟

نشنل انترست خاطرنشان می کند، که اس-400 از دید کارکرد و توانایی چندین برابر از سیستم های پیشین اس-300 برتر است. 

ناتو با پیمان منع جنگ افزارهای هسته ای مخالف است - اسپوتنیک افغانستان
ناتو با پیمان منع جنگ افزارهای هسته ای مخالف است

بر پایه نوشته این نشریه، اس-300 تنها یک سامانه پدافند هوایی دوربرد است، در حالی که جدیدترین مجموعه روسی بسیار پرکاربردتر است و به لطف داشتن چهار نوع راکت گوناگون، توانایی آن را دارد، که اهداف را در فاصله های کوتاه و و هم در فاصله های طولانی مورد اصابت قرار دهد.

نویسنده  مقاله توضیح می دهد، که اس-400 می تواند همزمان تا  80 هدف و 160 راکت هدایت شونده را مورد اصابت قرار دهد که به دلیل گسترش بکار گیری از هواپیماهای بدون سرنشین از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

نشریه امریکایی می افزاید، که افزون بر این روسیه در دهه گذشته  توانسته است بسیاری از قراردادهای صادراتی بزرگ را برای این سیستم دفاع هوایی امضا كند و  در میان مشتریان مشهور اس-400 کشورهایی مانند چین، ترکیه و هند وجود دارد و عراق، مصر، ویتنام ، قطر و عربستان نیز در سال های اخیر علاقه خود را برای خرید یک سیستم دفاع راکتی نشان داده اند.

یادآوری می کنیم، که اس-400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی «الماس» طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع راکتی متحرک زمین به هوا اس-400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای راهبردی و جنگنده های شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала