خریداری ۶۳ هزار لباس نگهبانی برای ۱۰۰ کارمند بهداشتی در لوگر

© Sputnikخریداری ۶۳ هزار لباس نگهبانی برای ۱۰۰ کارمند بهداشتی در لوگر
خریداری ۶۳ هزار لباس نگهبانی برای ۱۰۰ کارمند بهداشتی در لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هر دست لباس نگهبانی در برابر ویروس کرونا برای ۱۰۰ کارمند بهداشتی در لوگر به دو برابر قیمت اصلی خریداری شده است. 
شناسایی بیش از 232 مبتلا جدید به ویروس کرونا در افغانستان طی شبانه روز گذشته - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی بیش از 232 مبتلا جدید به ویروس کرونا در افغانستان طی شبانه روز گذشته

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، سندهایی که به دسترس تلویزیون یک رسیده، نشان می‌دهد که مقام‌های محلی پیشین ولایت لوگر برای ۱۰۰ پزشک و کارمند مسلکی صحی مبارزه با ویروس کرونا، ۶۳ هزار لباس محافظتی را با هزنیه‌ی نزدیک به دو برابر نزخ بازار خریداری کرده‌اند.

بربنیاد این سندها، هر دست لباس محافظتی به بهای یک هزار و ۷۴۶ افغانی خریداری شده که بهای مجموعی آن، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار افغانی می‌رسد.

این در حالی است، که بهای هر دست لباس محافظتی در بازار بین ۸۵۰ تا یک هزار افغانی بوده است.

بخش دیگر قرارداد، خرید ۳۸ قلم تجهیزات پزشکی و دارویی است که در نخستین هفته‌های شیوع ویروس کرونا در افغانستان به امضاء رسیده است.

در این قرارداد آمده است، که شرکت قراردادی باید این تجهیزات پزشکی و دارویی را در کمتر از یک ماه به مسئولان محلی در لوگر تسلیم کند؛ در غیر آن این قرارداد فسخ می‌شود.

اما بر بنیاد سندهای رسیده به تلویزیون یک، این تجهیزات پزشکی و داروها با یک تا سه ماه تاخیر تسلیم داده شده‌است، بدون آن‌که قرارداد بیش از ۲۳ میلیونی آن فسخ شود و یا هم شرکت متحمل جریمه شود.

محمدخان اسحاق‌زی، والی پیشین لوگر در این مورد پاسخ نداد.

یادآوری می کنیم، که تاهنوز سرنوشت پرونده پنج مقام بر حال و پیشین وزارت صحت عامه که به حیف و میل پول‌های اختصاص یافته به مبارزه با کووید – ۱۹ متهم اند، تا هنوز روشن نیست.

پرونده‌های فساد در این زمینه در ولایت‌های هرات، بدخشان، نورستان و میدان‌وردک نیز که از سوی اداره‌ی بازرس ریاست جمهوری به دادستانی کل فرستاده شده بود، تنها پرونده هرات و میدان‌وردک تکمیل و به دادگاه فرستاده شده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала