دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با نمایندگان طالبان در قطر

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeدیدار رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با نمایندگان طالبان در قطر
دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با نمایندگان طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در سفری از پیش اعلام نشده به قطر، با نمایندگان طالبان دیدار نموده و با آنان درباره روند صلح گفت‌وگو کرده است. 

سخنگوی طالبان: دور بعدی گفت و گوها نیز در قطر برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان: دور بعدی گفت و گوها نیز در قطر برگزار خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در سفری از پیش اعلام نشده به قطر، با نمایندگان طالبان دیدار نموده و با آنان درباره روند صلح گفت‌وگو کرده است.

ارتش امریکا شامگاه روز پنجشنبه اعلام کرد، که این جنرال ارشد امریکایی این هفته با نمایندگان طالبان در قطر دیدار داشته و از آن‌ها خواسته سطح خشونت را کاهش دهند و با سرعت بیشتری به سمت راه‌حل سیاسی در افغانستان بروند.

سفر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به قطر در حالی انجام شده که مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در قطر تا پنج جنوری تعطیل شده و بعد از آن دو طرف به میز مذاکرات باز خواهند گشت.

یک مقام امریکایی با شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفته است، که میلی در ماه جون هم با مقامات طالبان دیدار کرده اما این دیدار به طور عمومی اعلام نشده است.

بنابراین گزارش، تصور می‌شود این دیدارها اولین دیدارهای یک رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با طالبان باشد، گرچه پیشتر «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا و مقام ارشد ارتش امریکا در افغانستان با اعضای طالبان دیدار کرده‌اند.

در بیانیه ارتش امریکا درباره سفر میلی آمده است: رئیس ستاد مشترک ارتش درباره کاهش فوری خشونت و سرعت بخشیدن به پیشرفت به سوی راه‌حل سیاسی که به ثبات منطقه کمک و از منافع ایالات متحده محافظت می‌کند، صحبت کرده است.

رویترز همچنین گزارش می‌دهد، که مارک میلی بعد از قطر، راهی کابل شده و در آنجا با رئیس جمهور غنی دیدار کرده است.

این در حالی است، که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا قصد دارد تا نیمه ماه جنوری و پیش از ترک کاخ سفید، شمار نیروهای امریکایی حاضر در افغانستان را از ۴۵۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد.

یادآوری می کنیم، که مذاکرات صلح میان هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در ۲۲ سنبله سال جاری در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. در مرحله‌ اول مذاکرات که بیش از دو ماه زمان برد، روی دستورالعمل مذاکرات در ۲۱ ماده توافق صورت گرفت و در مورد دستور کار مذاکرات نیز بحث‌های مقدماتی صورت گرفت. دور بعدی مذاکرات صلح قرار است در شانزدهم جدی از سر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала