دیدگاه مردم درمورد منع گشت و گذار وسایط فاقد پلیت و موترسایکل‌های دونفره

© REUTERS / Stringerدیدگاه مردم درمورد منع گشت و گذار وسایط فاقد پلیت و موترسایکل‌های دونفره
دیدگاه مردم درمورد منع گشت و گذار وسایط فاقد پلیت و موترسایکل‌های دونفره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور باشندگان پایتخت کشور، اکثر حملات در کابل توسط وسایط فاقد پلیت و اسناد و موترسایکل‌های دو نفره صورت میگیرد و اقدامات نیروهای امنیتی مبنی بر گشت و گذار این وسایط، امنیت را بهتر خواهد ساخت.

در این اواخر امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در گزارش یکی از جلسه‌های شش و نیم صبح* گفته است که آنعده از موتر های که اسناد قانونی ندارند و موترسایکل‌های که با بیشتر از یک سواره در شهر گشت و گذار می‌کنند جمع‌آوری می‌شوند.

همچنان آقای صالح گفته است که تمامی این موترهای بدون پلیت از شهرها جمع آوری می‌گردد و به شکل آهن‌پاره و یا پرزه به فروش می‌رسد که این اقدام آقای صالح از سوی باشندگان کابل مورد استقبال قرار گرفته از حکومت می‌خواهند تا هرچه زوتر این وسایط جمع‌آوری گردند.

در همین حال طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله نیز گفته است که قیودات شدید در قسمت موترهای فاقد اسناد وضع شده و کسانیکه موترهای فاقد اسناد دارند مکلف هستند تا هرچه زودتر پروسه قانونی‌سازی موترهای شان را تکمیل نمایند.

به گفته وی، یک بخش بزرگی از این موترهای فاقد اسناد تا کنون ثبت گردیده است ولی یک بخشی که تا کنون موترهای شان را ثبت نکرده اند هر قدر که زمان طول بکشد مالیات و جرایم بالای شان بیشتر می‌گردد و از سوی دیگر این مهلت نیز برای شان به پایان خواهد رسید

سخنگوی وزارت داخله همچنان درمورد موترسایکل‌های دو سواره می‌گوید: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که یک قسمتی از ترور های هدفمند توسط همین موتر سایکل‌ها صورت گرفته است بنآ وزارت امور داخله تصمیم گرفته است آنعده از موترسایکل‌های که اضافه از دو نفر تردد کنند پولیس مانع آنان شده و موترسایکل‌های آنان تخریب می‌گردد به همین دلیل تقاضای ما از شهروندان این است که در هردو بخش حکومت را همکاری نموده و از این موارد جلوگیری صورت بگیرد".

باشندگان شهر کابل با استقبال از این اقدامات، عملی‌ساختن آنها را ممد تامین امنیت و کاهش موارد تروریستی و جنایی، خوانده اند.

اما بعضی از باشندگان پایتخت به عملی‌شدن این اقدامات خوش‌بین نیستند و می‌گویند که این قوانین در گذشته نیز بارها وضع شده، اما عملی نشده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала