سخنان پمپئو درباره خطر اس-400 خریداری شده توسط ترکیه برای امریکا 

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان پمپئو درباره خطر اس-400 خریداری شده توسط ترکیه برای امریکا 
سخنان پمپئو درباره خطر اس-400 خریداری شده توسط ترکیه برای امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفته است، که سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسی خریداری شده توسط ترکیه، ارتش امریکا را به خطر می اندازد.

 

ترکیه آماده جا به جایی سامانه‌های «اس-400» می شود - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه آماده جا به جایی سامانه‌های «اس-400» می شود
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای نوشت: "مایک پمپئو وزیر امور خارجه به چاووش اوغلو وزیر امور خارجه روشن كرد، كه خرید سامانه های اس-400 تهدیدی برای پرسنل ارتش امریكا و فن آوری نظامی امریكا است و همچنین به روسیه اجازه دسترسی به نیروهای مسلح ترکیه و صنایع دفاعی آن را می دهد".
خود پمپئو در توییتر تایید کرد، که با چاووش اوغلو صحبت کرده است.
پمپئو نوشت: "اقدامات ما نشان می دهد كه ایالات متحده کاتسا را كاملاً اعمال (تحریم) می كند و از دستیابی و نفوذ روسیه جلوگیری می كند.
واشنگتن پیش از این در برابر دبیرخانه صنعت دفاعی ترکیه، رئیس آن اسماعیل دمیر و سه مقام دیگر تحریم اعمال کرده بود. به گفته وزیر خارجه امریکا، این تصمیم مربوط به خرید اس -400 های روسی توسط انقره است.

یادآوری می کنیم، که تحویل آخرین سیستم های دفاع هوایی اس-400 روسی که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد، از میانه ای جولای سال 2019 آغاز شد. واشنگتن تهدید به لغو فروش جدیدترین جنگنده های F-35 به ترکیه و همچنین تحمیل مجازات مطابق با قانون مقابله با دشمنان امریکا از طریق تحریم ها (CAATSA) خواستار کنار گذاشتن معامله و خرید سامانه های امریکایی پاتریوت در ازای آن شد.
انقره از دادن امتیاز امتناع ورزید و مذاکرات را برای یک دسته اضافی S-400 ادامه داد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد، که اقدامات محدود کننده جدید ایالات متحده علیه ترکیه بار دیگر نشان دهنده ناتوانی واشنگتن در رقابت عادلانه است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала