معرفی بزرگترین پیروزی علمی در سال رو به پایان میلادی

© Photo / Russian Direct Investment Fundمعرفی بزرگترین پیروزی علمی در سال رو به پایان میلادی
معرفی بزرگترین پیروزی علمی در سال رو به پایان میلادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله علمی امریکایی «ساینس» ساخت واکسن های ویروس کرونا را به عنوان اصلی ترین پیروزی علمی در سال رو به پایان میلادی معرفی کرد.

کیهان نوردان روسی با واکسین اسپوتنیک وی واکسینه می شوند - اسپوتنیک افغانستان
کیهان نوردان روسی با واکسین اسپوتنیک وی واکسینه می شوند
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این مجله آمده است، که منظور پیروزی علمی، واکسن های «اسپوتنیک وی»  Moderna ،Pfizer-BioNTech  و دیگر واکسن های مشابه برای پیشگیری از کووید-19 است.

در این مقاله آمده است: "ما امسال به خوبی آگاه بودیم كه پیشرفت اصلی علمی به نوعی به ویروس كرونا پیوند خواهد داشت، اما تنها در هفته های اخیر برای ما روشن شد كه این افتخار به واكسن های بسیارموثر در برابر کووید-19 تعلق می گیرد".

سردبیر مجله Golden Thorpe اضافه کرد، که تا همین اواخر اختراع واکسن در برابر کرونا غیرقابل دستیابی به نظر می رسید، اما اکنون واکسیناسیون گسترده در سراسر جهان عملاً آغاز شده است.

همچنین نخستین درمان با ژنوم CRISPR و تشکیل انجمن آنلاین دانشمندان سیاه پوست از جمله سه رویداد علمی برتر در سال رو به پایان 2020 میلادی اعلام شده است.

مجله علمی امریکایی «ساینس» سالانه رتبه بندی ده تحول عمده علمی را طبق روایت هیئت تحریریه خود منتشر می کند. افزون بر این، «ساینس» برای انتخاب بزرگترین موفقیت علمی از دیدگاه مردم در بین خوانندگان خود رأی گیری انجام می دهد. نظر مشترکین اغلب با نظر روایت هیئت تحریریه این مجله فرق دارد.

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر چندین واکسن کرونا در جهان وجود دارد. از جمله دو واکسن «اسپوتنیک وی» و EpiVacCorona در روسیه ثبت شده است. 5 دسامبر واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا با بکار گیری از اسپوتنیک وی در مسکو آغاز شد. همچنین، شرکت داروسازی انگلیسی AstraZeneca از آغاز آزمایشات بالینی واکسن AZD1222 خبر داده است. پیش از این، رهبری مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا امکان بکار گیری از واکسن BioNTech / Pfizer در ایالات متحده در موارد اضطراری را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала