برتری واکسن روسی ضد ویروس کرونا از دید دانشمند آلمانی 

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر برتری واکسن روسی ضد ویروس کرونا از دید دانشمند آلمانی 
برتری واکسن روسی ضد ویروس کرونا از دید دانشمند آلمانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتقال واکسن اسپوتنیک وی روسی نسبت به واکسن RNA راحت تر است.
ایالات متحده موارد حساسیت به واکسن Pfizer و BioNTech کووید-19 را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
ایالات متحده موارد حساسیت به واکسن Pfizer و BioNTech کووید-19 را بررسی می کند

به گزارش اسپوتنیک، رالف بارتنشلاگر استاد دانشگاه هایدلبرگ، رئیس جامعه ویروس شناسان آلمان، امروز شنبه 19 دسامبر گفت، که یکی از برتری های  واکسن اسپوتنیک وی روسی نسبت به واکسن RNA انتقال راحت آن است. 

به گفته وی ، واکسن های RNA مانند Pfizer / BioNTech و Moderna تنها در دماهای بسیار پایین - تا منفی 70 درجه قابل حمل هستند. واکسن روسی نیازی به سرد شدن در چنین دمائی را ندارد.
او گفت: برای بسیاری از کشورها، حمل و نقل به هیچ وجه امکان پذیر نیست. این بدان معنی است که یک واکسن RNA، حداقل به شکل کنونی، برای آنها مناسب نیست، اما واکسن روسی مبتنی بر آدنو ویروس است که نیازی به سرد شدن در یخچال ندارد و می تواند به روش خشک شدن ملایم انجام شود.

پیش از این، در اوایل دسامبر مشخص شد که پرو به واکسن روسی علیه ویروس کرونا علاقه مند است. بر پایه گفته خوان دل کمپو سفیر این کشور در روسیه، لیما احترام زیادی برای پیشرفت دانشمندان روسی قائل است، اما سایر تحولات را نیز دنبال می كند.

در ماه نوامبر، دیمیتری مزنتسف، سفیر روسیه در بلاروس گفت، که کارشناسان بلاروسی کیفیت و اثر بخشی واکسن روسی علیه COVID-19 را به طور عینی ارزیابی کردند. به گفته این دیپلمات، ولادیمیر پوتین رهبر روسیه امکان تولید انبوه واکسن را با همکاری متخصصان بلاروسی می بیند.

یادآوری می کنیم، که واکسیناسیون در مقیاس وسیع از 15 دسامبر در همه ای مناطق روسیه آغاز شد. به گفته الکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز گامالیا، در سال 2021 بیشتر شهروندان روسیه واکسینه می شوند و این باعث کاهش مقیاس همه گیری می شود.
کارایی نهایی نخستین واکسن در روسیه و جهان "Sputnik V" ، که در 11 اگوست به ثبت رسید، از 91٪ فراتر رفت. در همان زمان، برای موارد شدید COVID-19، اثربخشی صد در صد داشت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала