صالح: یک ملا امام مسجد در شهر کابل به صورت آشکارا در برابر نیروهای دولتی تبلیغ می‌کند

© Photo / ارگصالح: یک ملاامام مسجد در شهر کابل به صورت آشکارا در برابر نیروهای دولتی تبلیغ می‌کند
صالح: یک ملاامام مسجد در شهر کابل به صورت آشکارا در برابر نیروهای دولتی تبلیغ می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس جمهور افغانستان می گوید، که یک ملا امام مسجد در حوزه چهارم شهر کابل، در برابر نیروهای امنیتی افغانستان به صورت آشکارا و به تقلید از داعش و طالبان پروپاگند می کرد که امروز احضار می شود.

صالح: کارهای من به نمایندگان مجلس هیچ ربطی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
صالح: کارهای من به نمایندگان مجلس هیچ ربطی ندارد
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور امروز (شنبه) در فیسبوکش نوشته است، که در یکی از مساجد حوزه چهارم "ملاامام" بر ضد نیروهای امنیتی افغانستان بسیار به صورت آشکارا به تقلید از داعش، طالب پروپاگند می نماید.

او نوشته است، که "معلوم است که این چنین عملکرد از جایی آب می خورد. امروز در چوکات میثاق امنیتی او احضار می گردد که این کار ناروای خویش را متوقف سازد."

صالح نوشته است، که توهین و تحقیر نیروهای امنیتی افغانستان قابل تحمل نیست. این نیروها به حمایت سیاسی، فرهنگی، دینی، اجتماعی همه‌ی ما نیاز دارند.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزوده است، که دسیسه نرم و سخت علیه نیروهای مسلح کشور، مطابق به قانون جرم است و پیگیری می گردد.

این در حالیست، که پیش از این نیز تعدادی از عالمان دینی و اساتید دانشکده شرعیات دانشگاه کابل، علیه نیروهای امنیتی تبلیغ منفی کرده بودند که بعد از بازداشت چند روزه، دوباره آزاد شدند.

یادآوری می کنیم، که امنیت ملی افغانستان 16 سرطان سال گذشته در اعلامیه ای گفته بود که یک استاد دانشکدۀ شرعیات دانشگاه کابل و دو دانشجوی این دانشکده که شماری از دانشجویان را به پشتیبانی از داعش تشویق و جذب می‌کردند، بازداشت کرده است.

همچنین سال گذشته، مولوی راسخ و ابوعبیدالله، دو تن از استادان دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل و از عالمان دینی به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه تروریستی داعش توسط امنیت ملی بازداشت شده بودند، اما بعد از مدتی دوباره آزاد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала