غنی در دیدار با وزیر صحت: اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست

© Facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.غنی در دیدار با وزیر صحت: اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست
غنی در دیدار با وزیر صحت: اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در نشستی با تیم تخنیکی وزارت صحت عامه گفت، که مردم برای صحت یابی شان پول زیاد می دهند؛ اما نتیجۀ اندک می گيرند. 
غنی با نکوهش یورش دیروز غزنی، یکبار دیگر خواستار پذیرش آتش بس از سوی طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
غنی با نکوهش یورش دیروز غزنی، یکبار دیگر خواستار پذیرش آتش بس از سوی طالبان شد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، ظهر امروز در نشستی با تیم تخنیکی مدیریت عملکرد(PMU) وزارت صحت عامه، گزارش کارکرد و طرح های این وزارت را شنید.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در نشستی که به این مناسبت در قصر گلخانه برگزار گردید، احمدجواد عثمانی وزیر صحت عامه، طرح های خویش را در رابطه به انتقال پروژه های ساختمانی وزارت صحت عامه به اداره ملی عملیاتی و حمایوی و اصلاحات و مدیریت شفاخانه ها ارائه کرد. وی افزود، که ۵۵ پروژه انکشافی در پنج برنامه ترتیب گردیده و پروسه بایومتریک کارمندان آن در حال تکمیل شدن است.
سپس حبیب ځدراڼ معین وزارت مالیه صحبت کرده، گفت: اهداف اکثر پروژه های انکشافی معلوم نمی باشد و معاشات و مصارف اداری آن بیشتر بوده که تحلیل خویش را در این مورد با مقام عالی ریاست جمهوری شریک خواهیم ساخت.
سپس وژمه سلیمی آمر سکتور صحت وزارت مالیه، از مسئولان وزارت صحت عامه بخاطر ترتیب طرح متذکره تشکر کرده، گفت که باید به اکثر پروژه های خدمات عامه، اهداف تعیین گردد تا خدمات صحی بهتر را ارائه نمایند.
رئیس جمهور غنی پس از شنود معلومات و صحبت های آنان، گفت: هر پروژۀ که اهداف و طریقۀ مصرف ندارد، قابل پدیرش نیست و مصرف پول باید جهت واضح مقصدمحور داشته باشد و مردم باید شاهد اساسی تغییرات باشند.
رئیس جمهور، گفت که وزارت صحت عامه، استماعیه بودجه را خودش انجام میدهد، اما برای آن باید اسناد، شواهد، پیشنهادات و میکانیزم های واضح و ابتدایی وجود داشته باشد. وی افزود، که اهداف واضح و دستآوردهای هربرنامه را می خواهم که بدون آن، منابع قطع می گردد.
رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: هرپروژه باید وضاحت داشته باشد که چگونه باعث تغییر می گردد. تمرکز اصلی وزارت صحت عامه باید بر مریضان و خدمات صحی باشد. مردم برای صحت یابی شان پول زیاد می دهند، اما نتیجه اندک بدست می آورند. به مدیریت حفظ الصحه و شفاخانه ها باید توجه اساسی صورت گیرد.
رئیس جمهور افغانستان در اخیر سخنانش گفته است، که تطبیق پروگرام ملی صحت افغانستان یکی از موارد تعهدشده من در کنفرانس جینوا می باشد و به گونۀ اساسی تطبیق خواهد شد. وی افزود که اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست، زیرا مردم خواستار خدمات اساسی و نتایج عملی می باشند.

یادآوری می کنیم، که به شهروندان افغانستان به دلیل نبود درمانگاه های معیاری در این کشور سالان میلیونها افغانی را برای درمان در کشورهای بیگانه به مصرف می رسانند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала