حیف و میل میلیونها افغانی از پول کرونا در تخار/ یک کیلو ماست 114 افغانی

© Sputnikحیف و میل دو میلیون افغانی از پول کرونا در تخار/ یک کیلو ماست 114 افغانی
حیف و میل دو میلیون افغانی از پول کرونا در تخار/ یک کیلو ماست 114 افغانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیون‌ها افغانی در مصرف بودجه‌ی مبارزه با ویروس کرونا در ولایت تخار حیف و میل شده‌است.

جان باختن ۱۷ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن ۱۷ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، تلویزیون یک به سندهایی دست یافته است که نشان می‌دهد، در خریداری ۵۲ قلم مواد تنظیفاتی و البسه، ۴۶ قلم مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی، ۳۵ قلم ماسک و مواد محافظتی و ۳۵ قلم مواد نیاز دفتری که به پیشنهاد ریاست صحت عامه و منظوری عبدالحق شفق، والی پیشین تخار انجام شده، حیف و میل صورت گرفته است.

در یک خریداری ۴۶ قلم دارو و تجهیزات پزشکی که بر اساس پیشنهاد ریاست صحت عامه و منظوری والی پیشین تخار به تاریخ ۲۴ حمل ۱۳۹۹ در یک قرار داد تدارکاتی از منبع واحد  صورت گرفته است تفاوت بزرگی با قیمت موجود در بازار را نشان می‌دهد.

بر اساس نرخ‌گیری که در بازار انجام شده‌است، هزینه‌ی هفت قلم جنس یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۲۰۰ افغانی می‌شود، اما در تخار به ارزش ۳ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۳۰۰ افغانی خریداری شده‌است که دو میلیون و ۱۲ هزار و ۸۰۰ افغانی تفاوت را نشان می‌دهد.

همچنان در این سند آمده که برای ۴۸۰ کیلو ماست هر کیلو ۱۱۴ افغانی خریداری شده‌است، در حالی که در بازار نرخ هر کیلو ماست ۵۰ افغانی بوده است.

همچنان ۵۰۰ کیلو ترکاری هر کیلو ۱۲۳ افغانی خریداری شده، اما نرخ تخمینی ترکاری در بازار هر کیلو ۷۰ افغانی بوده است.

همزمان در این سند، حیف و میل در خریداری مواد مورد نیاز بیمارستان صد بیستر کوید – ۱۹ تخار را نشان می‌دهد.

در حالی که این بیمارستان دارای صد بستر بوده است، اما در فهرست خریداری ۲۰۰ توشک و ۲۰۰ بالشت خریداری شده که دو برابر از آنچه نیاز بوده در فهرست خریداری آمده است.

همچنان به ارزش سه صد و ۵۳ هزار افغانی خریداری‌های غیرمرتبط و بیشتر از  نیاز، مانند دو پایه کمپیوتر لپ‌تاپ،  دو پایه پرنتر، یک پایه پروجکتور، پنج پایه میز مدیریت، و چندین قلم دیگر نیز از موردهایی است که پول‌های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا در تخار مصرف شده‌است.

این خریداری‌ها بر اساس پیشنهاد ریاست صحت عامه‌ و منظوری والی پیشین تخار و اعضای کمیته‌ی تدارکات این ولایت انجام شده‎‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала