دو کنسولگری آمریکا در روسیه بسته شدند

© Photo / U.S. State Departmentدو کنسولگری آمریکا در روسیه بسته شدند
دو کنسولگری آمریکا در روسیه بسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه آمریکا بسته شدن دو کنسولگری ایالات متحده در روسیه را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا از قصد خود برای بستن دو کنسولگری در روسیه به کنگره خبر داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفت که کنسولگری در «ولادی وستوک» را به طور دائم تعطیل و فعالیت کنسولگری در «یکاترینبورگ» را نیز موقت متوقف کند.

Госсекретарь США Майк Помпео во время визита в Минск. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را دشمن آمریکا نامید

دیپلمات گفت: "وزارت امور خارجه ، پس از رایزنی با  جان سالیوان،  سفیر آمریکا در روسیه ، تصمیم گرفت که کنسولگری عمومی ایالات متحده در ولادی وستوک را تعطیل و کنسولگری آمریکا در یکاترینبورگ را به عنوان بخشی از تلاش های ما برای اطمینان از عملکرد ایمن و قابل اعتماد نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در فدراسیون روسیه تعلیق کند."

 به گفته وی ، این تصمیم برای بهینه سازی کار نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در روسیه گرفته شده است و در عین حال ، در حال حاضر ، هیچ اقدامی در رابطه با سرکنسولگری های روسیه در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است.

 

پیش ازاین وزارت امور خارجه به کنگره اعلام کردکه آمریکا کنسولگری در «ولادی وستوک» را به طور دائم تعطیل و فعالیت خود را نیز در «یکاترینبورگ» به طور موقت متوقف خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه  در این رابطه اظهار داشته است روابط ایالات متحده و روسیه پس از تعطیلی دو کنسولگری آمریکا در یکاترینبورگ و ولادی وستوک بدتر نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала