فرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند

© Photo / ARGفرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند
فرمان جدید رئیس‌جمهور غنی: والیان حق داشتن سخنگو را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس مکتوبی که از شورای امنیت ملی به ارگان‌های محلی فرستاده شده است، رییس جمهور غنی دستور داده است که هر والی مسوول اطلاع‌دهی است و بعد از این والیان حق داشتن «سخنگویان را ندارند».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، این مکتوب در دوازدهم قوس صادر شده است.

طبق نسخه‌ای از این مکتوب که به رسانه‌ها درز کرده‌، رئیس‌جمهور غنی دستور عزل سخنگوی والی تخار را نیز به دلیل اطلاع‌دهی از تلفات غیرنظامیان در یک حمله هوایی نیروهای ارتش، صادر کرده است. شورای امنیت ملی از اداره مستقل ارگان‌های محلی خواسته است که از عزل سخنگوی والی تخار و نیز حذف همه بست‌های سخنگوی والیان از تشکیلات و پیش‌برد امور اطلاع‌رسانی توسط شخص والی، به این شورا گزارش دهد.

غنی در دیدار با وزیر صحت: اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
غنی در دیدار با وزیر صحت: اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع پذیرفتنی نیست

این تصمیم ریاست جمهوری پس از ارایه گزارش وزارت دفاع ملی از حمله هوایی در ولسوالی بهارک ولایت تخار گرفته شده است.

در یکم عقرب گزارش شد که در یک حمله هوایی «اشتباهی» بر یک مدرسه در ولسوالی بهارک، 12 تن کشته و 14 تن دیگر زخمی شده‌اند. رسانه‌ها این گزارش را به نقل از سخنگوی والی تخار نشر کرده بودند، ولی امرالله صالح به آن واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

در گزارش وزارت دفاع ملی که شورای امنیت ملی در این مکتوب از آن یاد کرده، آمده است ک اطلاعات سخنگوی والی تخار نادرست و ناشی از اطلاعات نادرستی بوده است که از ساحه زیر تسلط طالبان به او رسیده بود.

گفتنی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر تلفات کودکان در این حمله هوایی را تأیید کرده بود.

در مکتوب شورای امنیت ملی تصریح شده است که رئیس جمهور پس از مطالعه گزارش وزارت دفاع ملی، دستور داده است: «سخنگوی والی تخار معزول شود. هر والی مسوول اطلاع‌دهی است و بعد از این والیان حق داشتن سخنگویان را ندارند».

شورای امنیت ملی در این مکتوب به اداره مستقل ارگان‌های محلی گفته است که طبق هدایت رئیس جمهور اجراآت کند و گزارش خود را از عزل سخنگوی والی تخار و حذف همه بست‌های سخنگویی والیان از تشکیل، هرچه زودتر به شورای امنیت ملی ارایه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала