Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پرسپولیس – اولسان؛ فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020

© AFP 2023 / KARIM JAAFARAsian Football Confederation (AFC) Secretary General Alex Soosay, addresses the public during the AFC Asian Cup Qatar 2011 mascot launching in Doha on November 11,2010
Asian Football Confederation (AFC) Secretary General Alex Soosay, addresses the public during the AFC Asian Cup Qatar 2011 mascot launching in Doha on November 11,2010 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده های ایران و کره جنوبی برای تعیین قهرمان جام باشگاه آسیا با هم جدال خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی از ساعت 16:30 امروز در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس که برای دومین بار در سه فصل اخیر به فینال آسیا رسیده‌اند امیدوارند این بار و بر خلاف دو فصل قبل بتوانند نتیجه مورد نظرشان را بگیرند و با جام قهرمانی به ایران برگردند.  

آخرین باری که یک تیم ایرانی موفق شد قهرمان آسیا شود به فصل 93/1992 برمی‌گردد که تیم پاس موفق شد الشباب عربستان را شکست دهد و قهرمان آسیا شود. از آن تاریخ به بعد، استقلال در جام باشگاههای آسیا و سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس در لیگ قهرمانان تیمهایی بودند که به فینال رسیدند اما نتوانستند با جام قهرمانی به خانه برگردند.

View this post on Instagram

A post shared by AFC (@theafchub)

جنگ بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله: اولسان هیوندای که در مرحله گروهی با 14 گل زده صاحب قویترین خط حمله بود، در مرحله حذفی هم 7 گل زد تا با 21 گل زده به فینال برسد. آنطرف میدان پرسپولیسی قرار دارد که در مرحله گروهی 5 گل خورد و در مرحله حذفی فقط یکبار دروازه‌اش باز شد تا با 6 گل خورده آماده بازی فینال شود و حالا باید دید تقابل خط حمله قدرتمند اولسان با خط دفاعی محکم پرسپولیس چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

مسیر رسیدن به فینال: پرسپولیس در مرحله گروهی با التعاون عربستان، الدحیل قطر و شارجه امارات بود که به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. شاگردان گل محمدی در مرحله یک هشتم نهایی السد قطر را شکست دهند و در مرحله یک چهارم نهایی پاختاکور را بردند تا به نیمه نهایی برسند. در این مرحله النصر عربستان حریف پرسپولیس بود که قرمزها در ضربات پنالتی حریفشان را بردند تا فینالیست شوند.

اولسان هم در مرحله گروهی با تیمهای اف‌سی توکیو، شانگهای شنهوا و پرت گلوری همگروه بود که با 5 برد و 1 مساوی به مرحله حذفی رسید. این تیم در مرحله یک هشتم از سد ملبورن ویکتوری استرالیا گذشت. در یک چهارم نهایی بیجینگ را شکست داد و در نیمه نهایی هم ویسل کوبه را بدون اینیستا برد تا به فینال برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала