کشف گونه‌ای جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesکشف جهش جدید کرونا در آفریقای جنوبی
کشف جهش جدید کرونا در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان بیماری‌های همه گیر در آفریقای جنوبی، گونه تازه‌ای از ویروس کرونا کشف کرده اند که ممکن است موجب بوجود آمدن موج دوم شیوع این بیماری شود.

به گزارش اسپوتنیک، زولی مخیز وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت تغییری در تصویر همه گیری بالینی وجود دارد که در آن بیماران جوان بیشتری به بیماری شدید مبتلا می‌شوند. موج دوم که ما اکنون با آن روبرو هستیم به سبب وجود این گونه از ویروس کرونا است.»

وزیر گفت: «این نوع از ویروس کرونا که 501.V2 نام دارد، احتمالا موجب افزایش انتقال ویروس می‌شود، ولی هنوز مشخص نیست آیا این ویروس جدید موجب افزایش میزان مرگ و میر‌ها شده باشد.»

شمار مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا از 943 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان ویروس کرونا در آفریقا از مرز 943 هزار نفر گذشت

وی افزود: «هنوز در این مرحله خیلی زود است صحبت کنیم و اطلاعات اولیه نشان می‌دهند ویروسی که اکنون در موج دوم غالب شده است، نسبت به موج اول سریعتر گسترش می‌یابد. مشخص نیست آیا در موج دوم افراد کمتر یا بیشتری جان خود را از دست می‌دهند. به عبارت دیگر شدت وخامت اوضاع هنوز کاملاً مشخص نیست. ما پیش بینی میکنیم با ویروسی با شدت کمتر روبرو باشیم، ولی در این برهه شواهد روشنی در اختیار نداریم.»

گونه‌های ویروس نوع جدید کرونا SARS-CoV-2 که همان ویروسی است که موجب بیماری COVID-19  می‌شود، در سراسر جهان کشف شده است. مطالعات نشان می‌دهد جهش این ویروس در شیوع اولیه آن در شهر ووهان چین آن را مسری‌تر کرده و موجب گسترش آن در سراسر جهان شده است.

آفریقای جنوبی بیشترین موارد ابتلای افراد به ویروس کرونا در قاره آفريقا را دارد. 900 هزار نفر در آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شده و دستکم 24 هزار و 285 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала