روند حقوقی استرداد نواز شریف از انگلیس آغاز شد

© AFP 2023 / Justin Tallisانتخابات در پاکستان و اهمیت آنها برای ترکیه
انتخابات در پاکستان و اهمیت آنها برای ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات پاکستان روند حقوقی بازگردادن نواز شریف، نخست وزیر سابق این کشور از انگلیس را آغاز نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Ассошиэйтед пресс شبلی فراز، وزیر اطلاعات پاکستان اعلام کرد، اسلام‌آباد روند حقوقی را برای دستیابی به توافق استرداد با انگلیس به منظور بازگردادن نواز شریف به پاکستان آغاز کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که یکی از دادگاه‌های عالی پاکستان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، نواز شریف، نخست وزیر پیشین این کشور که در تبعیدی خودخواسته در لندن به سر می‌برد، یک فراری حساب می‌شود و باید برای رویارویی با اتهامات فساد به کشور برگردانده شود.

حامد کرزی به عیادت نواز شریف رفت  - اسپوتنیک افغانستان
حامد کرزی به عیادت نواز شریف رفت

وزیر اطلاعات پاکستان گفت، این مسئولیت بر گردن مقام‌های انگلیس است که اجازه ندهند مجرمان محکوم شبیه به شریف در آنجا بمانند. شریف در یک پرونده دیگر مربوط به 2018 و به اتهام پولشویی و فساد به هفت سال زندان محکوم شده است.

وی ادامه داد: ما برای استرداد نواز شریف تلاش خود را ادامه می‌دهیم.

پاکستان در حال حاضر توافق استرداد با انگلیس ندارد و در صورتیکه این اقدام انجام شود، روند مذکور شاید سال‌ها به طول بینجامد و با مقاومت شدیدی از سوی پارلمان انگلیس روبرو شود.

گفتنی است پیش از این نیز برخی از مجرمان فراری در پاکستان از جمله اسحاق دار، حسن نواز و حسین نواز همه گی به لندن فرار کرده و در انگلیس زندگی می کنند.

دولت انگلیس تا کنون برای بازگرداندن این افراد هیچ همکاری با پاکستان نکرده و به بهانه عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از استرداد این افراد خودداری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала