طالبان: به سرپیچی‌های دوامدار آمریکا از توافقنامه قطر پاسخ می‌دهیم

© AP Photo / Hussein SayedAfghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020.
Afghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با متهم کردن آمریکا به بمباران مناطق غیرجنگی هشدار داد که این گروه به ادامه سرپیچی‌های آمریکا از توافقنامه قطر پاسخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، قاری یوسف احمدی،  سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در «تداوم سرپیچی‌ها» از توافقنامه قطر بار دیگر مناطق غیرجنگی را در ولسوالی «ارغستان» و «ارغنداب» بمباران کردند.

 وی افزود که نیروی هوایی آمریکا طی 24 ساعت در حالی روستای «سندرزی» ولسوالی ارغستان و همچنان مناطق «کوک» و «پل تابین» ولسوالی ارغنداب را 14 بار بمباران کردند که در این مناطق هیچ تحرکات نظامی وجود نداشت.

کشته شدن 31 جنگجوی طالبان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 31 جنگجوی طالبان در کندهار

احمدی ادامه داد که در این حملات 12 نفر کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی طالبان با محکوم کردن "سرپیچی‌های مداوم" توافقنامه قطر به نیروهای آمریکایی هشدار داد: «اینگونه سرپیچی‌ها و جنایات ما را به واکنش در برابر نیروهای آمریکایی وادار می‌سازد، که در آن صورت مسئولیت عواقب آن به جهت آمریکایی راجع می‌گردد.»

فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان تاکنون به این اظهارات طالبان واکنشی نداشته است.

پیش از این نیز نیروهای آمریکایی انجام حملات هوایی علیه طالبان را تایید کرده، اما تاکید نمودند که حملات برای دفاع از نیروهای امنیتی افغان و مطابق با توافقنامه قطر صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала