شناسایی گونه جدیدی کرونا با سرعت بالای انتقال در بریتانیا

© REUTERS / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM/CDCشناسایی گونه جدیدی کرونا با سرعت بالای انتقال در بریتانیا
شناسایی گونه جدیدی کرونا با سرعت بالای انتقال در بریتانیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام ارشد طبی بریتانیا می‌گوید که گونه جدیدی ویروس کرونا در بریتانیا با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور کریس ویتی، مقام ارشد طبی بریتانیا در بیانیه‌ای گفت که گونه جدید ویروس کرونا ثبت شده در بریتانیا با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

در جنوب شرقی بریتانیا، عفونت‌ها با سرعت افزایش یافته‌اند و این مقام ارشد طبی کشور به ساکنان توصیه کرده است که بیشتر مراقبت خود باشند.

ویتی گفت: ما به سازمان جهانی صحت هشدار داده‌ایم و برای بهبود درک خود درحال تجزیه و تحلیل داده‌های موجود هستیم. هنوز هیچ مدرکی که نشان دهد، گونه جدیدی ویروس باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود و یا این که این گونه جدید تاثیرگذاری واکسین و داروی کرونا ساخته شده را از بین می‌برد یا نه، وجود ندارد، اما تحقیقات فوری برای تایید این موضوع در حال انجام است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا پس از دریافت اطلاعات مربوط به گونه جدید ویروس، با اعضای کابینه وارد جلسه خواهد شد. جانسون قرار است یک کنفرانس مطبوعاتی با ویتی برگزار کند و در آن کنفرانس احتمالاً از تشدید قوانین موجود بعد از کریسمس و لغو برنامه‌های 23 تا 27 دسمبر خبر خواهد داد.

خبر مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا در حالی اعلام می‌شود که تزریق واکسن کووید-19 در این کشور آغاز شده است.

پیش از این نیز مواردی از مشاهده گونه‌های جهش یافته کرونا در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، هلند و دانمارک نیز گزارش شده بود. اما ظاهرا تفاوت گونه ثبت شده جدید در بریتانیا با بقیه گونه های جهش‌یافته، سرعت بالای انتقال و سرایت آن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала