کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است

© Photo / Afghanistan Railway Authorityکار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است
کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره خط آهن افغانستان اعلام کرده که کار ساخت راه آهن آقینه - اندخوی بیشتر از 85 درصد تکمیل و بزودی به بهره برداری سپرده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره خط آهن افغانستان می‌گوید که پروژه خط آهن آقینه - اندخوی 31 کیلومتر طول دارد و قرار است تا چند ماه دیگر کارهای باقی‌مانده آن تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

این اداره می‌گوید که پروسه‌های سروی و دیتیل‌‎دیزان آن، در او اخر سال گذشته به اتمام رسید و کار ساختمانی آن، از آغاز سال جاری میلادی شروع شده است.

اداره خط آهن افغانستان می‌گوید که قرارداد ساخت پروژه خط آهن آقینه- اندخوی، میان اداره خط آهن افغانستان و وزارت صنایع و ارتباطات دولت ترکمنستان عقد شده بود و از بودجۀ انکشافی این اداره ساخته می‌شود.

خط آهن آقینه – اندخوی یگ گام اساسی در راستای ایجاد شبکه داخلی خط آهن افغانستان می‌باشد و سبب افزایش انتقالات از طریق خط آهن آقینه که با کشور ترکمنستان و سپس با شبکه خط آهن کشورهای منطقه وصل است، خواهد شد.

پیش از این ایستگاه خط آهن آقینه نیز به‌صورت اساسی بازسازی شده است و در حال حاضر روزانه صدها تُن اموال تجارتی در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

گفتنی است که کار احداث 10 کیلومتر خط آهن انکشافی ایستگاه خط آهن آقینه با تمویل مالی اداره خط آهن نیز تکمیل گردیده و به بهره‌برداری سپرده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала