جانسون: گونه جدید کرونا در بریتانیا 70 درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود

© REUTERS / Julian Simmondsجانسون: گونه جدید کرونا در بریتانیا 70 درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود
جانسون: گونه جدید کرونا در بریتانیا 70 درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید که گونه جدید ویروس کرونا در این کشور سریع‌تر پخش می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که گونه جدید ویروس کرونا سریع‌تر پخش می‌شود. نوع جدید ویروس کرونا  70 درصد سریع‌تر از نوع قبلی پخش می‌شود.

با این حال، نخست‌وزیر بریتانیا خاطرنشان کرد که هنوز هیچ مدرکی که نشان دهد، گونه جدیدی ویروس باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود و یا این که این گونه جدید تاثیرگذاری واکسین و داروی کرونا ساخته شده را از بین می‌برد یا نه، وجود ندارد.

شناسایی گونه جدیدی کرونا با سرعت بالای انتقال در بریتانیا  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی گونه جدیدی کرونا با سرعت بالای انتقال در بریتانیا

پیش از این  نیز مت هنکاک، وزیر صحت بریتانیا، اعلام کرد که دست‌کم مقام‌های محلی در 60 منطقه مختلف در این کشور از ثبت عفونت‌های ناشی از یک گونه‌ جدید کرونا خبر داده‌اند.

او روز دوشنبه در پارلمان این کشور گفت که بیش از هزار مورد از ابتلا به این گونه جدید شناسایی شده و این گونه از کرونا خیلی سریع‌ در برخی از مناطق بریتانیا در حال شیوع است.

روز شنبه پروفسور کریس ویتی، مقام ارشد طبی بریتانیا  گفت که گونه جدید ویروس کرونا ثبت شده در بریتانیا با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

در جنوب شرقی بریتانیا، عفونت‌ها با سرعت افزایش یافته‌اند و این مقام ارشد طبی کشور به ساکنان توصیه کرده است که بیشتر مراقبت خود باشند.

در ارتباط با وضعیت فعلی، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از معرفی محدودیت‌های جدید در لندن و مناطق جنوب شرقی بریتانیا خبر داد. به گفته وی، این محدودیت‌ها در اصل مشابه به قرنطین عمومی است... در کریسمس دیدار با خانواده‌های دیگر ممنوع است.

با قرار گرفتن پایتخت بریتانیا و جنوب شرقی بریتانیا در سطح چهارم هشدار که بالاترین سطح از محدودیت‌های کرونا در بریتانیاست، فروشگاه‌های غیرضروری در این مناطق تعطیل خواهد شد.

رستورانت‌ها و موزیم‌ها در این مناطق از یک هفته پیش تعطیل شده بودند.

از ابتدای شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 در بریتانیا، دو میلیون 4 هزار و 219 نفر به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان 67 هزار و 75 نفر را در این کشور گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала