ایران شمار جنگجویان افغان در سوریه را اعلام کرد

© REUTERS / Lucas Jacksonایران شمار جنگجویان افغان در سوریه را اعلام کرد
ایران شمار جنگجویان افغان در سوریه را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران گفته است که حدود دو هزار افغان هنوزهم در سوریه می‌جنگند.

به گزارش اسپوتنیک، جواد ظریف در گفتگو با طلوع نیوز، گفته است که حدود دو هزار شهروند افغانستان، به گونه داوطلبانه در سوریه می‌جنگند و ایران آماده‌است در صورت نیاز نیروهای بیشتر به این کشور بفرستد.

ظریف درباره فاطمیون: دولت افغانستان در صورت تمایل از این لشکر می تواند کار بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
ظریف درباره فاطمیون: دولت افغانستان در صورت تمایل از این لشکر می تواند کار بگیرد

آقای ظریف گفت: "این را ما کاملاً روشن کردیم. ببینید، کسی برای یک کشور دیگر نمی‌رود در یک کشور ثالث بجنگد. برادران ما به آن‌جا به‌صورت داوطلب رفتند. کما از عراق رفتند، کما از جاهای دیگر رفتند."
وی افزوده است که ایران، شهروندان افغانستان را در مبارزه با داعش کمک کرده است و اگر نیاز باشد بازهم کمک خواهد کرد.
وزیر خارجه ایران گفت: "من کاملاً صریح به شما گفتم. ما کسانی را که با داعش و با افراط در سوریه مقابله کردند، برای اینکه مجبور نباشند در کابل و در کندهار با داعش مقابله کنند، در تهران و همدان و کرمان‌شاه یا در بغداد و کربلا و نجف مقابله کنند از آن‌ها حمایت کردیم. اگر لازم باشد بازهم حمایت می‌کنیم. اما امروز آن خطر در حال رفع شدن هست که هنوز کاملاً رفع نشده‌است. دولت افغانستان کاملاً آگاهی دارد که ما کاملاً آماده‌گی داریم که هر کمکی به دولت افغانستان برای استفاده از نیروهای افغانستانی در اردوی ملی افغانستان، در مقابله با تروریزم تحت فرماندهی دولت افغانستان داشته باشد."
در عین حال جواد ظریف گفته است که دولت افغانستان باید از این نیروها در مقابل گروه تروریستی داعش استفاده کند: "این‌ها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد، می‌تواند با سابقه رزم با تروریستان و داعش، کمکی به دولت افغانستان باشند. برای مبارزه با داعش و برای مبارزه با ترور و حفظ امنیت افغانستان. هرجا که دولت افغانستان بخواهد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала