کلوپ ویدیو

سلاح شکست ناپذیر روسیه نامبرده شد + ویدئو

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian FederationЗапуск новейшей ракеты «Авангард»
Запуск новейшей ракеты «Авангард» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی سیستم موشکی مافوق صوت روسیه سلاح شکست ناپذیرنامید.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest  در مقاله‌ای نوشت: سیستم موشکی مافوق صوت روسیه با کلاهک هدایت شونده "آوانگارد" در برابر سیستم های دفاع ضد موشکی آمریکا (ABM) شکست ناپذیر است.

 نشریه می‌نویسد: «به محض رسیدن موشک به ارتفاع مورد نظر، بلوک  آن جدا شده و با سرعتی حیرت انگیز به سمت هدف می شتابد. سرعت این سیستم ها تا 27 عدد ماخ بوده و توانایی مانور هنگام پرواز به سلاح اجازه می دهد تا بر پیچیده ترین سیستم دفاع موشکی، طراحی شده برای رهگیری اهدافی که در مسیرهای ثابت قرار دارند، غلبه کند».

علاوه بر روسیه، نشریه از چین نیز به عنوان کشور دیگری یادآوری نموده که چنین تسلیحاتی را در اختیار دارد.

این نشریه درباره ویدئوی وزارت دفاع روسیه اظهار نظر نموده که اوایل ماه دسامبر در یوتیوب منتشر شد، و در آن بارگیری موشک آوانگارد داده شد.

 ولادیمیر پوتین روز (پنج شنبه 17 دسامبر) در کنفرانس خبری سالانه خود گفت که سیستم دافع موشکی آمریکا نمی‌تواند مانعی در برابر موشک‌های جدید روسی به خصوص سیستم «آوانگارد» باشد. سر جنگی که بر روی موشک‌های روسی بسته شده و به علت سرعت بی نظیر آن (20 ماخ) هیچ سیستمی قادر به شکار آن نیست. به گفته متخصصان روسی سرعت این سامانه به 27 ماخ نیز می‌تواند برسد.

به گفته کارشناسان نظامی روسیه، این موشک ها دارای قابلیت بالای مانور هستند که می تواند دفع آنها با سیستم های ضدموشکی موجود را غیرممکن کند.

رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار در ماه مارچ 2018 در جریان سخنرانی خود برای مجمع فدرال، با ابراز نظر در مورد تسلیحات جدید استراتژیکی روسیه، از سیستم دفاع موشکی آوانگارد  یادآوری نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала