صالح: در انفجار اخیر کابل 10 تن کشته و 52 تن زخمی شدند

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون ریاست جمهوری کشور می‌گوید که در حمله تروریستی بر کاروان حامل یک عضو مجلس نمایندگان در کابل، 10 نفر کشته و 52 تن دیگر زخمی شده‌اند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که در حمله‌ی تروریستی روز گذشته بر کاروان موترهای خان‌محمد وردک،‌ عضو مجلس نمایندگان،‌ ده نفر کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای صالح صبح امروز (دوشنبه، 1 جدی) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که در میان قربانیان این رویداد، یک کودک شش ساله نیز شامل است.

افزایش شمار قربانیان انفجار امروز در کابل  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار قربانیان انفجار امروز در کابل

به گفته‌ی او، از میان زخمیان این رویداد، تنها شش نفر در شفاخانه‌ها باقی مانده و باقی به دلیل سطحی بودن زخم‌های‌شان، از شفاخانه رخصت شده‌اند. او تأکید کرده است که زخم شمار زیادی از این افراد ناشی از پارچه‌های شیشه بوده است.

پیش از ظهر روز گذشته انفجاری در ساحه‌ی «سپین‌کلی» ناحیه‌ی پنجم شهر کابل رخ داد. مقام‌های امنیتی پس از وقوع رویداد اعلام کردند که کاروان موترهای خان‌محمد وردک، یک عضو مجلس نمایندگان هدف حمله‌ی موتربمب قرار گرفته است.

وزارت داخله نیز اعلام کرد که در این حمله دست‌کم هشت نفر کشته و نزدیک به 20 نفر دیگر به‌شمول خود خان‌محمد وردک زخمی شده‌اند.

فرد یا گروهی نیز تا کنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. طالبان دست‌داشتن در این حمله را رد کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала