دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا 

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistanدیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رئیس جمهور این کشور با سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده امریکا خبر داد. 
دیدار غنی با قوماندان فرماندهی مرکزی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
دیدار غنی با قوماندان فرماندهی مرکزی امریکا

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا که در رأس یک هیات عالی رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.
در این خبرنامه آمده است، که در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات دولتی حضور داشتند، هر دو جانب در خصوص پروسۀ صلح، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی، بحث و تبادل نظر نمودند.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است، که کریستوفر میلر بر تحکیم پیوندهای راهبردی میان افغانستان و امریکا تاکید ورزید و گفت، که حکومت ایالات متحدۀ امریکا در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم باقی خواهد ماند.
سرپرست وزارت دفاع امریکا از افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و هر دو جانب بر تامین آتش بس دایمی تاکید نمودند. همچنان موصوف افزود، که ایالات متحدۀ امریکا تعهد دوامدار به افغانستان به ویژه در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور دارد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در مقابل، رئیس جمهور غنی از کمک و همکاری ایالات متحدۀ امریکا به افغانستان در عرصه های مختلف تشکر کرده، گفت که مناسبات میان دو کشور مستحکم است و این روابط استوار بر کمیت نه، بلکه بر کیفیت می باشد و همیشه پایدار خواهد ماند.
ارگ افزوده است، که رئیس جمهور در خصوص پروسۀ صلح گفت، که دولت افغانستان بخاطر تامین صلح، گام های عملی برداشته و جانب مقابل نیز باید نیت واضح خویش را در این زمینه نشان دهد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد، که روابط افغانستان و امریکا در راستای مبارزه مشترک با تروریزم ضروری و نقش ایالات متحدۀ امریکا در این مورد، مهم می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала