ظریف: حدود دوهزار افغان هنوز هم در سوریه می‌جنگند

© AFP 2023 / Atta Kenareظریف: حدود دوهزار افغان هنوزهم در سوریه می‌جنگند
ظریف: حدود دوهزار افغان هنوزهم در سوریه می‌جنگند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران می‌گوید شهروندان افغانستان به گونه داوطلبانه به سوریه رفته اند و هنوز هم دوهزار افغان در سوریه می‌جنگند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز، دربارۀ شکل‌گیری و منطق ایجاد لشکر فاطمیون در ایران و فرستادن مهاجران افغان به جنگ سوریه از سوی ایران، می‌گوید که حدود دوهزار افغان هنوزهم در سوریه می‌جنگند و ایران آماده‌است در صورت نیاز نیروهای بیشتر به این کشور بفرستد

او می گوید که شهروندان افغانستان به گونه داوطلبانه به سوریه رفته اند. 

ظریف: طالبان هنوز در لیست سیاه ما است - اسپوتنیک افغانستان
ظریف: طالبان هنوز در لیست سیاه ما است

آقای ظریف گفت: «این را ما کاملاً روشن کردیم. ببینید، کسی برای یک کشور دیگر نمی‌رود در یک کشور ثالث بجنگد. برادران ما به آن‌جا به‌صورت داوطلب رفتند. کما از عراق رفتند، کما از جاهای دیگر رفتند.» 

آقای ظریف در این باره گفت که ایران، شهروندان افغانستان را از بهر پیکار با داعش در سوریه پشتیبانی کرده‌است و اگر نیاز باشد، بازهم چنین خواهد کرد.  

آقای ظریف افزود: «من کاملاً صریح به شما گفتم. ما کسانی را که با داعش و با افراط در سوریه مقابله کردند، برای اینکه مجبور نباشند در کابل و در کندهار با داعش مقابله کنند، در تهران و همدان و کرمان‌شاه یا در بغداد و کربلا و نجف مقابله کنند از آن‌ها حمایت کردیم. اگر لازم باشد بازهم حمایت می‌کنیم. اما امروز آن خطر در حال رفع شدن هست که هنوز کاملاً رفع نشده‌است. دولت افغانستان کاملاً آگاهی دارد که ما کاملاً آماده‌گی داریم که هر کمکی به دولت افغانستان برای استفاده از نیروهای افغانستانی در اردوی ملی افغانستان، در مقابله با تروریزم تحت فرماندهی دولت افغانستان داشته باشد.» 

 او به دولت افغانستان پیشنهاد داد تا از این نیروها در برابر داعش استفاده کند: «این‌ها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد، می‌تواند با سابقه رزم با تروریستان و داعش، کمکی به دولت افغانستان باشند.... برای مبارزه با داعش و برای مبارزه با ترور و حفظ امنیت افغانستان....هرجا که دولت افغانستان بخواهد.» 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала