فوزیه کوفی برنده‌ی جایزه «تنوع و توسعه پایدار» خانه‌ی آسیا شد

© Photo / fb Fawzia koofiفوزیه کوفی
فوزیه کوفی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان و نماینده‌ی پیشین ولایت بدخشان در مجلس نمایندگان برنده‌ی جایزه‌ی «تنوع و توسعه پایدار» خانه‌ی آسیا یا «Casa Asia» شد.

به گزارش اسپوتنیک، هیأت داوران جایزه‌ی 2021 خانه آسیا پس از بررسی 52 نامزد دریافت جوایز در چهار بخش، در جلسه‌ی شان که روز دوشنبه، 21 دسامبر در مادرید برگزار شد، جوایز را به چهار نامزد اهدا کردند.

«فوزیه کوفی در بخش تنوع و انکشاف پایدار به‌خاطر فعالیت‌اش در عرصه‌ی حمایت از حقوق زنان و کودکان، نقش سیاسی‌اش برای صلح در افغانستان، و به‌خاطر تعهدش به آموزش کودکان و زنان»، «زولیو ریوس، در بخش فرهنگ و اجتماع به‌خاطر افشاگری‌اش از واقعیت چین و به‌عنوان رییس نشریه آبزرور سیاست چین و «IGADI»، «نشریه پیرویی «ساتوری ایدیسیون» در بخش اقتصادی و کارآفرینی به‌خاطر کارهای برجسته‌اش در نشر آثارهای مرتبط به جاپان در زبان اسپانوی» و «دانشگاه سانتو توماس فیلپین در بخش آموزشی و علمی» جایزه‌ی خانه آسیا را از آن خود کرده‌اند.

فوزیه کوفی به عنوان یکی از سخنوران مراسم جایزه صلح نوبل انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان
فوزیه کوفی به عنوان یکی از سخنوران مراسم جایزه صلح نوبل انتخاب شد

فوزیه کوفی، سیاست‌مدار و فعال حقوق زن متولد ولایت بدخشان است. او دو دور به‌حیث نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان افغانستان خدمت کرده و در تصویب قوانین مهم از جمله قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان در افغانستان نقش فعال داشته است.

خانم کوفی از معدود زنانی است که در دو نشست شماری از جریان‌های سیاسی با گروه طالبان در مسکو و دوحه حضور داشته است و در حال حاضر عضو هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان می‌باشد.

جایزه‌ی خانه‌ی آسیا در سال ۲۰۰۴ میلادی ایجاد شده است. این جایزه همه ساله به افراد و نهادهای دولتی و خصوصی به‌خاطر کار شان در عرصه‌ی همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، توسعه پایدار، حقوق بشر و تنوع در قاره آسیا اهدا می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала