آیا کرونای انگلیسی وارد امریکا شده است؟

© REUTERS / POOLآیا کرونای انگلیسی وارد امریکا شده است؟
آیا کرونای انگلیسی وارد امریکا شده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس موسسه حساسیت و بیماری‌های عفونی امریکا هشدار داد ممکن است نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد وارد امریکا شده باشد.

نشست نمایندگان اتحادیه ‌اروپا درباره گسترش ویروس کرونای جدید در انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
نشست نمایندگان اتحادیه ‌اروپا درباره گسترش ویروس کرونای جدید در انگلیس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آنتونی فائوچی عضو ارشد کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا از مردم امریکا خواست اینطور فرض کنند که ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی وارد ایالات متحده شده است.

رئیس موسسه حساسیت و بیماری‌های عفونی امریکا در مصاحبه با برنامه «صبح بخیر امریکا» شبکه «ای‌بی‌سی» اعلام کرد، «قطعا محتمل» است که نسخه جهش یافته ویروس کرونا وارد امریکا شده باشد.

به گزارش وبگاه «هیل»، آنتونی فائوچی تصریح کرد: «وقتی شما این حجم از شیوع و گسترش را در یک جا شبیه به بریتانیا را دارید، واقعا باید اینطور فرض کنید که همین حالا در همین جا (ایالات متحده امریکا) هم وجود دارد. البته این (نسخه جهش یافته از کرونا) کرونای غالب نیست اما من تعجب نخواهم کرد اگر همین حالا اینجا باشد».

این مقام ارشد بهداشتی و پزشکی امریکا روز دوشنبه (دیروز) گفته بود که نباید واکنش بیش از حد به موضوع نسخه جهش یافته کرونا نشان داد و مخالفت خود را با ممنوعیت سفر بین انگلیس و آمریکا اعلام کرد.

خبرنگار برنامه «صبح بخیر امریکا» درباره این موضوع از فائوچی سوال کرد و نظر او را درباره ممنوع کردن پروازها از انگلیس به امریکا جویا شد.

رئیس موسسه حساسیت و بیماری‌های عفونی امریکا با تاکید بر اینکه ممنوعیت کامل پروازها اقدامی بیش از اندازه بزرگ است، بر لزوم بررسی دقیق همه سفرها و مسافران از انگلیس تاکید کرد.

وی با اشاره به تصمیم اندرو کومو فرماندار ایالت نیویوک برای بررسی دقیق مسافران از انگلیس گفت: «این موضوع تفاوت بزرگی با بستن کامل سفرها دارد. ممنوع کردن کامل واقعا یک اقدام شدید است و واقعا در حال حاضر جزو محورهای در دستور کار (امریکا) نیست».

اظهارات این مقام امریکایی در شرایطی مطرح شده که بسیاری از کشورهای اروپایی پروازها از مقصد انگلیس و به مقصد انگلیس را ممنوع کرده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شدف خبرساز شده است. مقام‌های انگلیس در واکنش به این مساله، در لندن و بخش‌های گسترده‌ای از این کشور قوانین قرنطینه اعمال کرده‌اند.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره نسخه جهش یافته کرونا گفت، گونه جدید این ویروس مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

آدهانوم افزود، جلوگیری از انتقال گونه جدید اهمیت حیاتی دارد زیرا هر چه ویروس جدید بیشتر منتشر شود فرصت بیشتری برای جهش دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала