صالح: تفسیر طالبان از توافق با امریکا این است که بیشتر بکشند تا بیشتر امتیاز بگیرند

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید، تعبیر و تفسیر طالب از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بکشد تا بیشتر امتیاز بگیرد و این بار تاکتیک شان ساختن هسته های کوچک سه نفری و پنج نفری است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در گزارش شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه (2 جدی) خود گفته: "شما شاهد استید که وقتی در مساجد انتحار میشود و یا انفجار میشود گروه تروریستی طالب مسوولیت نمی‌گیرد. اما دیروز آنها رسوا شدند."

آقای صالح گفته، دو نفر انتحاری به اسم‌های عاشق الله فرزند علم خان– دادالله فرزند کریم وقتی که می‌خواستند در مراسم فاتحه خوانی در پغمان به عمل شنیع انتخار دست بزنند قبل از ورود به مسجد انفجار کردند. از اینکه چهره هر دو انتحاری هنوز شناخته می‌شود مردم عاجل آنها را شناختند و فهمیدند که طالب شده‌های منطقه استند.

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
صالح: در انفجار اخیر کابل 10 تن کشته و 52 تن زخمی شدند

او تصریح کرده، آنها می‌خواستند که بزرگان قوم ابراهیم خیل را تباه سازند. بعضی از اعضای خانواده دو تن انتحاری که گمان میرود از عملیات مطلع بودند بازداشت شده‌اند.

همچنین، آقای صالح گفته، متاسفانه دیروز کابل گواه یک حادثه انفجار ماین مقناطیسی بود که دو نفر مسنوبین اسبق اردوی ملی را زخمی ساخت که زخم یک تن آنها شدید و عمیق است.

او از امنیت ملی کابل بخاطر دست‌گیری  ثناوالله مشهور به محمد سلیم یکی از قملدادی های داعش و  سمیع الله عضو شبکه حقانی که هردو بخاطر ترور های هدفمند کار میکردند سپاس کرده است.

صالح افزوده، مردم می‌پرسند که چرا با این همه دست‌گیری‌ها هنوز این هسته‌های جهل و وحشت ختم نشده‌اند. این برمی‌گردد به تصویر بزرگ جنگ. تعبیر و تفسیر طالب از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بکشد تا بیشتر امتیاز بگیرد و این بار تاکتیک شان ساختن هسته های کوچک سه نفری و پنج نفری است. 

به گفته او، وقتی یک هسته از میان میرود هسته دومی  و سوم را فعال می‌سازند. گفته شده است که بخاطر انفجارات پس از توافق با امریکا آنها پنجصد تن را در وزیرستان تعلیمات بمب گذاری دادند و در هسته‌های کوچک به شهرهای کلان روان کردند. تا اکنون تعداد زیادی از ین پنجصد تن از بین رفته ویا دست‌گیر گردیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала