یک کارمند وزارت انرژی و آب به سه سال زندان محکوم شد

© Photo / FB / AGOیک کارمند وزارت انرژی و آب به سه سال زندان محکوم شد
یک کارمند وزارت انرژی و آب به سه سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل می‌گوید که یک کارمند وزارت انرژی و آب به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت وظیفه‌ای، به سال زندان محکوم به مجازات شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی کل می‌گوید که محمدسرور، سرپرست ریاست نظارت بر تطبیق پروژه‌ها به اتهام سوء‌استفاده از صلاحیت وظیفه‌یی، به‌روز سه‌شنبه (2 جدی) پس از اقامۀ دعوی سارنوال موظف، از سوی دادستانی استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به سه سال زندان محکوم به مجازات شده‌است.

دادستانی کل گفته است که «متهم برای تکمیل 39.75 درصد کار باقی ماندۀ پروژه اعمار بند برق پارنده ولایت پنجشیر، با یکی از شرکت های خارجی به مبلغ پنج میلیون و 655 هزار و 975 دالر امریکایی، بدون اعلان داوطلبی در مطبوعات عقد قرارداد کرده است».

به گفتۀ سارنوال مؤظف، شرکت دیگری برای اکمال این پروژه مبلغ سه میلیون و 75 هزار دالر امریکایی حاضر می‌شود. اما این قرارداد با تفاوت دو میلیون دالر امریکایی داشته و 920 هزار و 155 دالر امریکایی به ضرر دولت صورت گرفته است.

دادستانی استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، محمد سرور سرپرست ریاست نظارت بر تطبیق پروژه‌ها را به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت وظیفه‌ای، به سه سال حبس تنفیذی و پرداخت 306 هزار و 718.33 دالر امریکایی جزای نقدی، به محکوم به مجازات کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала