صالح: زخمی‌های طالبان در کویته درمان می‌شوند

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری در گزارش امروزی شش‌ونیم صبح گفته است که به طور اوسط 30 درصد تمام بستر های شفاخانه ها در کویته پر از زخمی های تروریستان طالبان است که به تداوی آنجا میروند و آنهایی که مهمتر اند به کراچی منتقل میگردند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح،  معاون اول ریاست جمهوری کشور در واکنش به نشر ویدیویی از ملا برادر، معاون سیاسی دفتر طالبان که در حال صحبت با طالبان در یک شفاخانه در شهر کراچی پاکستان است، گفت: زخمی‌های طالبان در پاکستان تداوی می‌شوند و 30 درصد بستری‌ها در شفاخانه‌های کویته را زخمی‌های این گروه تشکیل می‌دهند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: تفسیر طالبان از توافق با امریکا این است که بیشتر بکشند تا بیشتر امتیاز بگیرند

آقای صالح افزوده: «در بمب‌های خودساز از مواد صنعتی انفجاری کم کار گرفته می‌شود که بازهم منبع صدور آن پاکستان است، بخش عمده مواد از امونیم نایتریت کار گرفته می‌شود. امونیم نایتریت نوعی از کود کیمیاوی است که ده ها سال است از اقلام ممنوعه در افغانستان به حساب می آید. همسایه های دیگر ما این مواد را به افغانستان نمی فرستند. در مذاکرات ما با پاکستان ها منع قرار دادن صدور این مواد را به افغانستان به کرات یاد کرده ایم»

ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ملا برادر: فیصله های مذاکرات صلح در مشورت با رهبری طالبان در پاکستان نهایی می‌شود

وی تصریح کرده‌است که در سال 2020 بین 15 تا 20 هزار تن امونیم نایتریت از راه‌های مختلف در اختیار طالبان قرار داده شده که از هر تن آن می‌شود تا ۵۰ بمب ساخت.

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه افزوده است: »نتحار – بمب مقناطیسی – بمب کنار جاده – سربریدن افراد ملکی – برخورد غیر انسانی و اسلامی با اسیر جنگی – ویران سازی زیرساخت های اقتصادی – از داده های طالب به ملت افغانستان است».

گفتنی است در یک ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، ملا برادر در جمعی از اعضای طالبان می‌گوید: “تمام رهبران‌مان در این‌جا هستند، درمان زخمی‌ها در کشور خودمان ممکن نیست و ناچاریم که این وضعیت را تحمل کنیم.”

هنوز زمان و محل ضبط این ویدیو مشخص نشده، اما شماری از رسانه‌ها و برخی افراد گفته‌اند که این ویدیو در جریان سفر سه روزه ملا برادر به پاکستان و در یکی از شفاخانه‌های شهر کراچی که زخمیان طالبان در آن درمان می‌شوند، ضبط شده‌است.

طالبان و حکومت پاکستان تاکنون در مورد دیدار ملا برادر از “شفاخانه کراچی” و نیز صحبت ویدیوی نشرشده در شبکه‌های اجتماعی چیزی نگفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала