خلیل‌زاد: ترور یوسف رشید سزاوار نکوهش است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیل‌زاد: ترور یوسف رشید سزاوار نکوهش است
خلیل‌زاد: ترور یوسف رشید سزاوار نکوهش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به ترور یوسف رشید می گوید که کسانی که در عقب این حملات تروریستی اند، باید به حسابدهی کشانیده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نگاشته است که ترور یوسف رشید سزاوار نکوهش است. ما آنرا محکوم می‌کنیم. ما همچنان کشتن چندین داکتری که در پل چرخی کار می‌کردند و ترور فعال حقوق زنان، فرشته کوهستانی، را تقبیح می‌کنیم. کسانی که در عقب این حملات تروریستی اند، باید به حسابدهی کشانیده شوند.

یوسف رشید، رییس اجراییۀ بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، در یک حمله مسلحانه جان باخت. - اسپوتنیک افغانستان
یوسف رشید رئیس اجرایی "فیفا" در کابل ترور شد

او افزود که یوسف یک وطندوستی بود که خود را به بهسازی کشورش وقف نموده بود. او برای ترویج صلح و رفاه کار کرد و شکایت های تمام جوانب را درک می‌نمود.

آقای خلیل‌زاد تاکید دارد: "هر جامعه به افرادی چون یوسف و فرشته نیاز دارد. آنان به مثابهء وجدان جامعه اند و قلب اجتماع را زنده نگه می‌دارند. آنها نباید در ترس و ارعاب باشند، یا بدتر از آن، کشته شوند".

او می افزاید که با این همه خشونت ها زیستن، راه زندگی نیست. این سبب ایجاد وهم می‌شود. وهم افغانها را مجبور به ترک میهن شان خواهد کرد. در آنصورت، کی برای ترویج حقوق و آزادی ها خواهد ماند؟‌ این مسیر شگوفایی و رفاه یک جامعه نیست.

او اظهار داشت،  این قتل ها و ترورهای هدفمند باید توقف یابد. این کار، روند صلح را تهدید می‌کند. مردم افغانستان صلح می‌طلبند. آتش بس و توافق سیاسی همچنان نیازهای فوری اند. من از جوانب مذاکره کننده می‌خواهم که تلاشهای شانرا دو برابر سازند. ما آماده کمک هستیم.

قابل یادآوری‌ست که مقام‌های افغانستان تایید کردند که یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) بامداد چهارشنبه 23 دسامبر 2020 در نتیجه حمله افراد مسلح ناشناس در شهر کابل کشته شد. او به عنوان رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) و فعال جامعه مدنی فعالیت می‌کرد. همچنان تا کنون کدام فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала