درخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آراء ویسکانسین رد شد

© REUTERS / Cheriss Mayدرخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آراء ویسکانسین رد شد
درخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آراء ویسکانسین رد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه ویسکانسین خواست رئیس جمهور امریکا را برای بازشماری نتایج انتخابات این ایالت رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی ایالت ویسکانسین اعلام کرده است که در خواست رئیس جمهور ترامپ، برای بازشماری آرای این ایالت رد شده است.
براساس ارقام رسمی، جوبایدن رئیس جمهور منتخب این کشور با اختلاف کمی آرای الکترال این ایالت را بدست آورد. رای دهنده‌گان 14 دسمبر رای دادند و بایدن را پیروز اعلام کردند.
ستاد انتخاباتی ترامپ، گفته است که در کمیسیون انتخابات این ایالت با سست کردن شرایط شناسایی انتخاباتی و اجازه دادن به صندوق های رای گیری، قانون اساسی را نقض کردند.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات شد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات شد

دادگاه وسکانسین با حضور سه قاضی این استدلال ها را غیرقابل دفاع اعلام کرد.
قاضی که از سوی ترامپ مقرر شده گفت: "رئیس جمهور ترامپ، قبل از انتخابات از فرصت‌هایی برای به چالش کشیدن انتخابات این ایالت کار کرده است. پس از رد این فرصت، اکنون می تواند سعی کند قانون اساسی را پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات به چالش بکشد."
این درحالیست که دادگاه عالی ایالات متحده قبلاً اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای لغو نتایج انتخابات ندارد و از رسیدگی به ادعای تگزاس در مورد ادعای بی نظمی انتخابات در سایر ایالت ها خودداری می کند.
با توجه به نتایج انتخابات 3 نوامبر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات امریکا رئیس‌جمهور منتخب محسوب می‌شود، اما ترامپ هنوز به شکست خود اعتراف نکرده است. مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید امریکا در تاریخ 20 جنوری برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала