حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileحفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا
حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ارتش ملی لیبیا گفته است که ترکیه یا با زور صلح یا با زور سلاح این کشور را باید ترک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جنرال حفتر فرمانده ارتش ملی لیبیا هنگام سخنرانی در شصت و نهمین سالروز استقلال لیبیا گفت تا زمانی که نیروهای ترکیه در لیبیا حضور داشته باشند، استقلال ارزشی ندارد و آزادی، امنیت و صلح بی معنی است.
حفتر افزوده است تا زمانی که نیروهای ترکی و مزدوران آنها در خاک لیبیا باشد، استقلال ارزشی ندارد و آزادی، امنیت و صلح بی معنی است.

 گورهای دسته جمعی منسوب به خلیفه حفتر در لیبیا + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
گورهای دسته جمعی منسوب به خلیفه حفتر در لیبیا + ویدیو

وی می‌افزاید که ترکیه چاره‌ای ندارد جز این‌که به طور مسالمت‌آمیز و داوطلبانه یا به زور سلاح و اداره قوی، لیبیا را ترک کند و مردم لیبیا جز همبستگی با ارتش ملی برای آزادسازی خاک لیبیا از اشغال دشمن ترکیه‌ای گزینه‌ای در پیش نخواهند داشت.
فرمانده ارتش لیبیا گفت، ارتش ملی به این امید ‌که جهان به اراده مردم لیبیا احترام گذاشته و دشمن متجاوز را از لیبیا دور سازد، به فراخوان‌های بین‌المللی برای آتش‌بس پاسخ مثبت داده و به گفتگوهای انجام شده و قطعنامه‌های صادره از کنفرانس‌های بین‌المللی پیوسته است.
او می‌افزاید که دشمن اما طغیان کرده و مستکبر شده و از حمایت مستمر از تروریزم و اعزام جنگجویان و ارسال انواع مختلف سلاح به لیبی دریغ نکرده و ضمن بی اعتنایی به جامعه جهانی علیه مردم لیبیا دست به اعلام جنگ زده است.
در عین حل جنرال حفتر به سربازان کشورش دستور آمادگی داد تا آتش سلاح‌های‌شان را متوجه نیروهای ترکیه که منطق صلح را نمی‌پذیرند کرده تا آنها را از لیبیا بیرون کنند.
لیبیا به دنبال سرنگونی حکومت معمر قذافی و کشته شدن وی صحنه جنگ های داخلی شده و اکنون دو دولت رقیب در این کشور وجود دارد که در حال جنگ و درگیری با یکدیگر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала