مشخصات جنگنده نسل ششم اعلام شد

© REUTERS / Northrop Grumman Corp/Handoutمشخصات جنگنده نسل ششم اعلام شد
مشخصات جنگنده نسل ششم اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش‌ها، یک سیستم هوش مصنوعی کمک کننده پیلوت این جنگنده خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش امریکا که روی جنگنده به منظور تقویت نیروی هوایی نسل آینده خود کار می‌کند، جنگنده‌های نسل ششم دارای یک پیلوت کمکی در قالب هوش مصنوعی خواهد بود.

بزرگترین تحدید جنگنده‌های نسل ششم امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بزرگترین تحدید جنگنده‌های نسل ششم امریکا

براساس گفته‌های Popular Mechanics، این سیستم در طی پرواز آزمایشی که بمب باران موشکی در آن شبیه سازی شده بود توسط هوش مصنوعی ARTUμ که در واقع نسخه ای از هوش μZero به کار رفته در بازی‌هایی نظیر شطرنج است، هدایت شده بود. این هوش مصنوعی به خوبی توانست زمان تمرکز روی حمله و در عین حال حفظ جان خود را تشخیص بدهد.
روپر خاطرنشان می کند که در حال حاضر وزارت دفاع امریکا در حال تدوین دستورالعمل‌های اخلاقی هوش مصنوعی است که در کوتاه مدت اجازه نمی دهد کامپیوترها بتوانند به صورت خودکار شروع به حمله کنند. با این حال در دست داشتن کامل کنترل جنگنده‌ها برای اثبات مفید بودن هوش‌های مصنوعی کافی نیست.
یادآوری می کنیم، که هواپیمای جدید برای تقویت نیروی هوایی ایالات متحده طراحی شده است، که به دو نوع هواپیما نسل پنجم F- 22 Raptor و F-35 Lightning II مسلح است. پس از نخستین سقوط هواپیمای «اف-35بی» که 28 سپتمبر در ایالت کارولینای جنوبی رخ داد، پنتاگون دستور توقف تمام پروازهای جنگنده نسل پنجم «اف-35» را به منظور بازرسی آنها صادر نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала