امرالله صالح: اگر بالای جمهوریت قدم بگذاریم فردا صلح می‌آید

© Photo / moi / moi امرالله صالح: اگر بالای جمهوریت قدم بگذاریم فردا صلح می‌آید
  امرالله صالح: اگر بالای جمهوریت قدم بگذاریم فردا صلح می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که پروسه صلح افغانستان بالای ارزش‌ها می‌چرخد و اگر بالای ارزش‌های جمهوریت که یکی آن تعیین زعامت است قدم گذاشته شود، فردا صلح می‌آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل لز رسانه ها، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که پروسه صلح افغانستان بالای ارزش‌ها می‌چرخد و اگر بالای ارزش‌های جمهوریت که یکی آن تعیین زعامت است قدم گذاشته شود، فردا صلح می‌آید.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که دیروز پنجشنبه (4 جدی) در نشست شبیه‌سازی سازمان ملل در کابل صحبت می‌کرد گفت:" خط طلایی ما در گفتگو‌های صلح تعیین زعامت است که حق مردم است و  نباید از مردم گرفته شود ما می‌خواهیم زعامت را مردم تعیین کنند نه شورای کویته".

امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: موترسایکل‌ها با دو سرنشین در کابل مربوط تروریستان است

وی بیان داشت:" رفتن به پای دار و تکه تکه شدن سینه به مراتب از معامله بالای حق مردم مبنی بر گرفتن حق تعیین زعامت، بهتر است".

آقای صالح گفت که ما صلح ملی می‌خواهیم که مرحم تمام زخم‌های مردم افغانستان باشد و کسی زیر و زبر نشود.

پیش از این امرالله صالح، در واکنش به نشر ویدیویی از ملا برادر، معاون سیاسی دفتر طالبان که در حال صحبت با طالبان در یک شفاخانه در شهر کراچی پاکستان است، گفت: زخمی‌های طالبان در پاکستان تداوی می‌شوند و 30 درصد بستری‌ها در شفاخانه‌های کویته را زخمی‌های این گروه تشکیل می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала