شکست آزمایش راکت ابرصوت نیروی هوایی امریکا

© Photo / Lockheed Martinشکست آزمایش راکت ابرصوت نیروی هوایی امریکا
شکست آزمایش راکت ابرصوت نیروی هوایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع مطلع از شکست آزمایش راکت کروز ابرصوت نیروی هوایی امریکا در روزهای گذشته خبر دادند.

آغاز آزمایش دولتی راکت ابرصوت «زیرکن» روسی در سال آینده  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز آزمایش دولتی راکت ابرصوت «زیرکن» روسی در سال آینده 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منابع خبری از شکست آزمایش راکت ابرصوت نیروی هوایی ارتش امریکا در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس نت» آزمایش یک راکت کروز ابرصوت نیروی هوایی امریکا(HAWC) هفته گذشته شکست خورد. منابع مطلع در این زمینه گفتند، که این راکت ابرصوت هنگام شلیک از بمب افکن «بی-52» رها نشد. علت دقیق این حادثه هنوز افشا نشده، اما برخی منابع گفتند، که بروز خطای اساسی در بخش مکانیکی  منجر به شکست این آزمایش راکتی شد.

منابع مطلع افزودند، تا پایان دسامبر امکان انجام دوباره این آزمایش وجود ندارد. شرکت‌های «ریتان» و «لاکهید مارتین» در انجام این پروژه با نیروی هوایی امریکا مشارکت دارند.

راکت‌های ابرصوت سرعت بیش از پنج ماخ دارند. به عبارت دیگر پنج بار سرعت فراتر از صوت دارند و  این سرعت بالا چالشی برای سامانه‌های دفاع راکتی به شمار می رود.

یادآوری می کنیم، که رئیس جمهور روسیه چندی پیش به ساخت راکت‌های ابرصوت از سوی کشورش اشاره کرد و افزود، که نیروهای مسلح این کشور به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهزند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این باره گفت، روسیه پس از تصمیم دولت جورج بوش در سال 2002 برای پاره کردن توافقنامه راکتی در سال 1972 ، که ایجاد پدافند راکتی را ممنوع کرد، چاره‌ای جز پیگیری توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مافوق صوت با توانایی اتمی نداشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала