والی فاریاب: 70 درصد زندانیان آزاد شده‌ طالب به میدان نبرد برگشته اند

© Photo / Twitter account of Naqibullah Faiqنقیب‌الله فایق
نقیب‌الله فایق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نقیب الله فایق والی فاریاب می گوید، 70 درصد زندانیان آزاد شده‌ طالب در ولایت فاریاب به سنگر های نبرد برگشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، نقیب الله فایق والی فاریاب ،صبح امروز (شنبه 6جدی) در برگه تویتر اش نگاشته است: اولین زندانی طالبان که براساس توافق‌نامه دوحه از زندان رها شده بود، حدود یک ماه پیش در حمله هوایی نیروهای دولتی در ولسوالی قیصار کشته شد.

او از این زندانی به نام «قاری جمال‌الدین» یاد کرد و گفت که او تعهد کرده بود تا برای آوردن صلح نقش بازی می‌کند و دوباره به جنگ بر نمی‌گردد.

به گفته وی، دیداری که با جمال الدین داشته است، این عضو گروه طالبان تعهد کرده که دیگر به سنگر نبرد با طالبان نمی رود؛ اما به تعهداتش پابند نمانده و در ولسوالی قیصار فاریاب کشته شد.

 انفجار قوی موتربمب طالبان در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
انفجار مدهش موتربمب طالبان در فاریاب

نقیب‌الله فایق گفت که قاری جمال‌الدین در جریان جنگ از سوی نیروهای خارجی از ولسوالی غورماچ بازداشت شده بود و 14 سال در زندان بود.

 طبق معلومات فایق، جمال‌الدین به 20 سال زندان محکوم به مجازات شده بود.فایق همچنان می گوید، از میان زندانیان آزاد شده طالبان در فاریاب، در حدود 70 درصد آنان دوباره به سنگر جنگ برگشته و شماری از آنان نیز کشته شده اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

بر بنیاد توافق دوحه میان ایالات متحده آمریکا و طالبان مسلح، آزاد سازی پنج هزار زندانی طالب از پیش شرط های آغاز مذاکرات بین الافغانی خوانده می شد؛ اما گفته شده بود که دیگر این افراد به صفوف طالبان نخواهند رفت؛ ولی بر بنیاد آمارها شماری زیادی از این زندانیان آزاد شده دوباره به سنگر رفته و در برابر نیروهای امنیتی جنگیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала