دونالد ترامپ: کرونا تقصیر چین بود

© REUTERS / ERIN SCOTTدونالد ترامپ: کرونا تقصیر چین بود
دونالد ترامپ: کرونا تقصیر چین بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در توجیه عدم امضای بسته معیشتی مبارزه با کرونا، باز هم به تکرار این ادعای اثبات‌نشده پرداخت که چین عامل شیوع کووید-19 است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا که از امضای لایحه بسته اقتصادی مبارزه با کرونا خودداری کرده است؛ بار دیگر در پیامی توییتری، شروط خود را برای کنار آمدن با کنگره تکرار کرد.

در عین حال، وی یک بار دیگر کوشید تا برای توجیه عملکرد ضعیف خود در مهار این بیماری، چین را از بابت شیوع کووید-19 متهم جلوه دهد.

ترامپ در این باره نوشت: 2 هزار دالر بعلاوه 2000 دالر هم برای سایر اعضای خانواده. نه 600 دالر. به یاد داشته باشید، این (ویروس کرونا) تقصیر چین بود!

ترامپ مدعی است در بسته پیشنهادی کنگره، کمک معیشتی اختصاص یافته به افراد باید از 600 دالر به 2 هزار دالر افزایش یابد.

در مقابل، وی خواستار کاهش کمک‌های اختصاص یافته به کشورهای خارجی و برخی موسسات است.

وی پیشتر در این باره گفته بود: از کنگره می‌خواهم فوراً از شر هزینه‌های غیرضروری این مصوبه خلاص شود و لایحه‌ای مناسب را برای من ارسال کند چراکه در غیر این صورت، وظیفه ارائه بسته اقتصادی به دولت بعدی واگذار خواهد شد که ممکن است دولت خود من باشد.

البته پیش‌بینی می‌شد که ترامپ بخواهد همزمان با پیشبرد ادعای تقلب در رقابت 2020، به دنبال بازی دادن افکار عمومی باشد تا با جلب حمایت مردم، شانس خود را برای تغییر نتیجه انتخابات و تضمین بقای خود در کاخ سفید، افزایش دهد.

در واقع، او با افزایش چشمگیر کمک معیشتی مردم و تاکید بر لزوم کاهش کمک‌های خارجی، به دنبال محبوب جلوه دادن خود با تکیه بر شعار «اول امریکا» است و سنگ‌اندازی در مسیر کنگره نه از باب دلسوزی برای ملت امریکا بلکه برای پیشبرد امیال سیاسی است.

از سوی دیگر، او در تمام طول کارزار انتخاباتی، تلاش کرد تا چین را مسئول بی‌کفایتی‌ها و ناکامی‌های خود جلوه دهد. ترامپ از یک سو مدعی بود که دولت پکن در راستای حمایت از جو بایدن دموکرات قصد مداخله در روند انتخاباتی امریکا را دارد و از سوی دیگر، با استفاده از نام جعلی «ویروس چینی» تلاش کرد تا افکار عمومی را از ناکارآمدی دولت خود در مهار کرونا منحرف کند.

این در حالی است که اگرچه همه‌گیری کووید-19 از چین شروع شد اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند منشاء این ویروس کشور چین بوده است حال آنکه اکنون نیز گونه جدید ویروس که به «کرونای انگلیسی» مشهور شده به سرعت در حال انتشار در جهان است اما هیچ کشوری دولت لندن را از بابت این امر مقصر نمی‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала