عصر سلاح‌های هایپرسونیک؛ کابوس برای امنیت اروپا

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر عصر سلاح‌های هایپرسونیک؛ کابوس برای امنیت اروپا
عصر سلاح‌های هایپرسونیک؛ کابوس برای امنیت اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه آلمانی عصر توسعه سلاح‌های هایپرسیونیک را کابوس برای امنیت اروپا خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دی ولت آلمانی در مقالۀ جدیدش با اعلام دور جدید «مارپیچ تهدیدها»، عصر توسعه سلاح‌های هایپرسونیک را کابوسی برای امنیت اروپا خواند.

پرتاب چهار راکت‌های بالستیک از زیردریایی « ولادیمیر مونوماخ» + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
پرتاب چهار راکت‌های بالستیک از زیردریایی « ولادیمیر مونوماخ» + ویدیو

نویسندگان این مقاله، اشاره به پرتاب راکت‌های بین‌قاره‌ای توسط یک زیردریایی روسی در دریای اختسک کردند که در آن زمان، در پایگاه نیروی هوایی امریکا در آلمان، زنگ خطر درباره پرتاب واقعی راکت به صدا درآمد.

به نظر نویسندگان مقاله، پرتاب راکت‌های بین‌قاره‌ای روسیه نشان می‌دهد که امریکا حمله راکتی به اروپا را مستثنی نمی‌داند و بنابراین همیشه در حالت آماده باش است. با این حال، امریکا اعتراف می‌کند که به دلیل سرعت سلاح‌های هایپرسونیک، خطر «عدم توانایی ایجاد زنگ خطر» وجود دارد.

در این مقاله آمده است: با ظهور سلاح‌های به اصطلاح هایپرسونیک، مدارهای هشدار دهنده و دفاع راکتی قدیمی بی‌فایده می‌شوند و زمان پاسخ به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

تحلیلگران اتاق فکر سیاست خارجی مستقر در برلین معتقدند سلاح‌های هایپرسونیک این امکان را دارند که تعادل میان قدرت‌های هسته‌ای را برهم بزنند و مانع مذاکرات خلع سلاح شوند.

به گفته آنها، روسیه و چین موضوع اصلی در زمینه سلاح‌های هایپرسونک به شمار می‌روند و امریکا «تمام تلاش خود را می‌کند» تا فاصله را کاهش دهد. با این حال، اشاره شده است که ولادیمیر پوتین نگران توسعه امریکا نیست، زیرا روسیه مجهز به سیستم دفاع هوایی اس-500  است که قابلیت رهگیری راکت‌های مدرن را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала