امضای دو قرارداد میان برشنا ‌و شبکه‌های ملی ‌برق ازبیکستان

© facebook Afghanistan Breshna Sherkatامضای دو قرارداد میان برشنا ‌و شبکه‌های ملی ‌برق ازبیکستان
امضای دو قرارداد میان برشنا ‌و شبکه‌های ملی ‌برق ازبیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات بلند رتبه شرکت برق افغانستان در سفری‌ که به کشور ازبیکستان داشتند، گام‌های تازه‌ای را در بخش تورید انرژی برق ازبیکستان برداشته اند.
برشنا: تا سال آینده 1000 میگاوات برق به کابل وصل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
برشنا: تا سال آینده 1000 میگاوات برق به کابل وصل می‌شود

به گزارش اسپوتنیک، شرکت برق افغانستان برشنا نوشت: در سفر، هیات برشنا به ازبیکستان با مسئولان این کشور دو قرارداد را به امضأ رسانیدند که شامل خرید انرژی برق برای سال ۲۰۲۱ میلادی و ساخت پروژه لین ۵۰۰ کیلوولت سرخان_ پلخمری می‌باشد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که بربنیاد قرارداد، خرید انرژی برق، ازبیکستان در سال ۲۰۲۱ میلادی دو هزار و دو صد میلیون کیلووات ساعت برق را به افغانستان صادر خواهد نمود. همچنان مطابق مواد قرارداد ساخت پروژه ۵۰۰ کیلوولت سرخان- پلخمری، کار عملی این پروژۀ مهم در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز می‌شود و با تکمیل کار پروژۀ ۵۰۰ کیلوولت، در سال اول و دوم ۴ میلیارد کیلووات ساعت و در سال‌های بعدی در حدود ۶ میلیارد کیلووات ساعت برق به افغانستان صادر خواهد شد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که قراردادهای فوق الذکر از سوی صفی الله احمدزی سرپرست ریاست تجارتی د افغانستان برشنا شرکت و جان داد ایسا قلوف رئیس شبکات ملی برق ازبیکستان به امضا رسیده است.

یادآوری می کنیم، که شرکت برق افغانستان در حالی با مسئولان ازبیکستان دو قرارداد درباره تورید برق را امضا می کند، که در این روز و شب ها شهروندان کابل از بیست و چهار ساعت تنها شش یا هفت یا هشت ساعت برق دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала