آمار رسمی جان‌باختگان نظامیان آذربایجان

© Photo / mod.gov.azآمار رسمی جان‌باختگان نظامیان آذربایجان
آمار رسمی جان‌باختگان نظامیان آذربایجان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در درگیری‌های قره‌باغ بیش از 2 هزار 800 سرباز جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان، اعلام کرده است که تنش‌ها در قره باغ کوهستانی، جان 2 هزار 823 سرباز این کشور را گرفته است.
بر اساس اعلامیه این وزارت تاهنوز 30 نفر مفقود هستند که تحقیقات درباره آنها جریان دارد.

آتش بس در کل خط تماس در قره باغ پایدار است - اسپوتنیک افغانستان
آتش بس در کل خط تماس در قره باغ پایدار است

در خبرنامه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: "عکس‌ها، هویت، نام، و اطلاعات در مورد 2823 تن از سربازان که در جنگ قره باغ کشته شدند را به شما به نشر می‌گذاریم. و درعین حال کار برای جستجوی بیش از 30 نظامی که در فهرست مفقودی‌ها اند، در حال انجام است و مطبوعات روی بیش از 50 نفر، که هویت آنها مشخص نشده است کار میکند. اطلاعات در این باره بصورت دوره ای در اختیار مردم قرار می گیرد."
شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ خروج خود از ترکیب آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.
در تاریخ 10 اکتبر، وزرای امور خارجه طرف های درگیر با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از 10 ساعت مذاکره، آتش‌بس اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала